قیمت روز دلار 29 خرداد 1402/ انعطاف افزایشی های بازار ارز

دلار-کاماپرس

روند نزولی قیمت دلار بازار رسمی ادامه پیدا کرد. امروز قیمت دلار نسبت به روز قبل 600 تومان کم شد و در محدوده 48 هزار و 750 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با 119 روز گذشته 3 هزار و 211 تومان کاهش پیدا کرده و به مرز 41 هزار و 549 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش آهسته قیمت دلار سبب شده تا افزایشی‌های بازار نیز نسبت به صعود دوباره نرخ این ارز اندکی دلسرد شوند و به آینده آن امید چندانی نداشته باشند. در حال حاضر موضع افزایشی‌های بازار ارز تغییر کرده و این گروه معتقدند که بازارساز مانع از ریزش سنگین قیمت دلار خواهد شد! در واقع افزایشی‌ها بر این باورند که 60 درصد بازار سهام ایران به نرخ دلار بستگی دارد و اگر ریزش سنگین قیمتی این ارز اتفاق بیفتاد، بورس هم کاهش زیادی را متحمل خواهد شد. بنابراین بازارساز به منظور حفظ اعتماد و حقوق سرمایه گذاران مانع از ریزش سنگین دلار و به تبع آن بورس می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مرز حمایتی مهم قیمت دلار کدام است؟

از منظر تحلیل فنی قیمت دلار به مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومانی حساس است. یعنی اگر قیمت دلار پایین این مرز حمایتی قرار بگیرد، احتمال کاهش بیشتر ان دور از ذهن نیست. اما اگر نرخ این ارز همچنان بالای محدوده مذکور باقی بماند، زمینه برای صعود آن فراهم است.

امروز نرخ پوند و یورو هم مانند دلار در مدار کاهشی گام برداشت. هم اکنون قیمت پوند نسبت به روز قبل 1.23 درصد کم شده و به مرز 62 هزار و 521 تومانی رسیده است. نرخ یورو هم در مقایسه با روز گذشته 656 تومان کاهش پیدا کرده و در محدوده 53 هزار و 332 تومانی قرار دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز