قیمت روز دلار 17 تیر 1402/ نرخ ارز در بازار رسمی 50 هزار تومان شد

دلار-کاماپرس
لست سکند

امروز قیمت دلار در بازار رسمی اندکی کاهش پیدا کرد. هم اکنون نرخ این ارز نسبت دو روز قبل 350 تومان کم شده و به مرز 50 هزار تومانی رسیده است. قیمت دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با 138 روز پیش 7.72 درصد کاهش داشته و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر فعالان و معامله گران ارزی قیمت دلار در هفته گذشته بر اثر اخبار منفی ناشی از مذاکرات برجام و موضوعات پیرامون آن در مدار صعودی قرار گرفت. اما امروز اندکی نرخ این ارز عقب نشینی کرد. هر چند که فعالان نسبت به بازار ارز و تداوم روند نزولی امیدوار نیستند. زیرا اخیرا رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیان کرده که در توافق هسته‌ای پیشرفت چندانی حاصل نشده و به نظر مذاکرات در بن بست قرار گرفته است. این قبیل سخنان باعث شده تا معامله گران نسبت به ادامه روند نزولی بازار ارز چندان امیدوار نباشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تحلیل قیمت دلار

از منظر تحلیلگران فنی، قیمت دلار برای تداوم صعود باید محدوده مقاومتی 50 هزار و 800 تومانی را پشت سربگذارد. در صورتی که دلار بتواند این مرز قیمتی را رد کند، احتمال پیشروی آن تا محدوده 51 هزار و 200 تومانی دور از انتظار نخواهد بود. در صورتی که نرخ دلار نزول پیدا کند، احتمال ریزش آن تا محدوده 49 هزار و 800 تومانی وجود دارد.

امروز قیمت پوند و یورو نیز نزول پیدا کردند. هم اکنون نرخ پوند نسبت به دو روز پیش 218 تومان کم شده و به مرز 64 هزار و 154 تومانی رسیده است. قیمت یورو نیز در مقایسه با پنج شنبه 0.1 درصد کاهش داشته و در محدوده 54 هزار و 820 تومانی قرار دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت روز دلار 17 تیر 1402/ نرخ ارز در بازار رسمی 50 هزار تومان شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز