قیمت روز دلار 15 تیر 1402/ علت اصلی ثبات نسبی بازار ارز چیست؟

دلار-کاماپرس
لست سکند

روند پیشروی دلار در کانال 50 هزار تومانی ادامه دارد. امروز قیمت دلار نسبت به روز قبل 150 تومان دیگر بالا رفت و به مرز 50 هزار و 300 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با 136 روز پیش 7.72 درصد کم شد و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وضعیت بازار در یک ثبات نسبی به سر می‌برد و خبری از صعود یا نزول گسترده نیست. با انتشار اخبار مثبت پیرامون بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه و برخی از مناطق خارجی، وضعیت بازار ارز در حالت تعادلی قرار گرفت. هم اکنون برخی مسائل دیپلماتیک ایران و کشورهای منطقه حل شده و دیگر به معنای سابق انزوای ایران وجود ندارد. برخی از فعالان و صاحبنظران حوزه ارزی معتقدند که این موارد سبب شده تا تاثیر اخبار منفی حوزه بین الملل بر روی بازار ارز کمتر شود و به همین دلیل نوسان قابل توجه قیمت دلار اتفاق نیفتاد. فعالان بر این باورند که با توجه به شرایط حاکم نمی‌توان انتظار جهش یا ریزش قابل توجه قیمتی در بازار ارز را داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تحلیل فنی قیمت دلار

از منظر تحلیلگران فنی بازار ارز، قیمت دلار به منظور رشد بیشتر باشد محدوده مقاومتی سرسخت 50 هزار و 700 تومانی را پشت سر بگذارد. در صورتی که این ارز نتواند از محدوده قیمتی مذکور عبور کند، احتمالا ریزش خواهد داشت و تا مرز 49 هزار و 900 تومانی عقب نشینی خواهد کرد.

امروز قیمت پوند و یورو هم در مدار صعودی قرار گرفت. قیمت یورو در روز جاری نسبت به دیروز 0.35 درصد بالا رفت و به مرز 54 هزار و 776 تومانی رسید. نرخ پوند نیز در مقایسه با روز قبل 221 تومان بیشتر شد و در محدوده 63 هزار و 891 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “قیمت روز دلار 15 تیر 1402/ علت اصلی ثبات نسبی بازار ارز چیست؟

  1. سحر امیدی گفته:

    دلار وقتی یه قیمت می بینه دوباره به اون قیمت میرسه واین قیمت فعلیش قیمت واقعی نیست میره بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز