قیمت روز دلار 15 آذر 1401/ نرخ ارز ترمز کشید

لست سکند

قیمت دلار در روز جاری نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشت و همان مرز 36 هزار و 100 تومانی را حفظ کرد. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 175 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 33 هزار و 925 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای هفته جاری انتشار خبرهایی درباره تداوم مذاکرات برجام و دیگر مسائل سیاسی سبب شد تا انتظارات تورمی معامله گران بالاتر برود و میزان خریدهای احتیاطی بیشتر شود. در واقع ورود دلار به کانال 36 هزار تومانی از طریق فشار تقاضا، اندکی امیدواری افزایشی‌های بازار را بالا برد. با این حال نرخ دلار در روز جاری تغییری را ثبت نکرد و این موضوع اندکی فضای بازار را خنثی کرد. از لحاظ تحلیلگران فنی، در صورتی نرخ دلار دوباره صعودی خواهد شد و به مرزهای جدید قیمتی دست پیدا خواهد کرد که بتواند محدوده 36 هزار و 500 تومانی را بشکند. در صورت عبور نرخ دلار از مرز مذکور، تقاضای احتیاطی بیشتر خواهد شد و احتمالا نرخ دلار تا هفته اول دی ماه به کانال‌های قیمتی بالاتری برسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نظر برخی فعالان درباره کاهش قیمت دلار

با این حال هنوز برخی فعالان بازار نسبت به کاهش قیمت دلار امیدوار هستند. این گروه معتقدند در صورت دخالت بازارساز امکان کاهش دوباره قیمت دلار دور از انتظار نخواهد بود. احتمالا با ورود این عامل، نرخ دلار تا هفته اول دی کاهش پیدا خواهد کرد.

نرخ پوند و یورو در روز جاری کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 339 تومان کمتر شد و به مرز 43 هزار و 973 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز قبل 307 تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 37 هزار و 861 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز