عبور نرخ ارز از مرز 36 هزار تومانی/ قیمت روز دلار 14 آذر 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت دلار که چند روزی در کانال 35 هزار تومانی ثابت باقی مانده بود، از این محدوده خارج شد و به کانال بالاتری صعود کرد. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 0.41 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 36 هزار و 100 تومانی رسیده است. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 310 تومان بالاتر رفته و در محدوده 34 هزار و 210 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته معامله گران بیشتری در بازار حضور پیدا کرده و به خرید دلار مشغول شدند. همین عامل یک سیگنال برای رشد قیمت دلار در روز جاری محسوب می‌شد. برخی معتقدند گفته‌های رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، باعث شده تا مجددا بازار ارز نوسانات زیادی داشته باشد. براساس اخبار موجود، مالی اظهار کرده که برجام از اولویت آمریکا خارج شده است. به دنبال انتشار این خبر و کمرنگ شدن مسئله احیای برجام، خریداران بیشتری در بازار حضور پیدا کردند و دلار خریدند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی از دلایل رشد قیمت دلار در روز جاری

به اعتقاد برخی معامله گران و فعالان ارزی، در صورت عدم احیای برجام، به تدریج از قدرت عرضه بازارساز کاسته خواهد شد و نرخ دلار مرزهای بالاتر قیمتی را تجربه خواهد کرد. گذشته از این مورد، دیگر مسائل سیاسی و اقتصادی سبب شده تا این افراد بیشتری به فکر خرید دلار و ذخیره آن باشند.

امروز قیمت پوند و یورو همانند نرخ دلار در مدار افزایشی قرار گرفت. نرخ پوند در روز جاری نسبت به دیروز 0.69 درصد بالاتر رفت و به مرز 44 هزار و 399 تومانی رسید. قیمت یورو نیز در مقایسه با روز گذشته 0.69 درصد بیشتر شد و در محدوده 38 هزار و 34 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز