قیمت روز دلار 13 اسفند 1401/ محدود شدن نوسان نرخ ارز با سفر گروسی

لست سکند

رافائل گروسی به ایران سفر کرده تا از تاسیسات انرژی هسته‌ای بازدید کند. برخی از کارشناسان معتقد بودند که با سفر گروسی قیمت دلار کاهشی می‌شود، اما نرخ این ارز همچنان در مدار صعودی در حال حرکت است. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز گذشته 170 تومان دیگر بالا رفت و در کانال 44 هزار و 816 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل هم به مرز 41 هزار و 549 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود سفر گروسی بازار ارز از مواضع قیمتی بالا صرف نظر نکرده است. به نظر معامله گران، تجربه‌های قبلی این میزبانی دستاورد چندانی برای کشور نداشته که این بار نرخ ارز را نزولی کند. به گفته فعالان، محدوده نوسانات قیمت دلار نشان دهنده عدم کاهش قابل توجه این ارز است. فعالان نیز بیان کرده‌اند که ورود گروسی به تهران تنها باعث کاهش نیروی طرف افزایشی بازار شده، اما در جریان این سفر به تعداد فروشندگان اضافه نشده است. به نظر افزایشی‌های بازار همچنان این ارز را در کانال قیمتی فعلی نگه دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

البته این امکان وجود دارد، بازارساز بار دیگر مستقیما در بازار دخالت کند و با افزایش عرضه دلار، قیمت آن را به سمت کانال‌های پایین‌تر قیمتی بکشاند.

راز آسمان پایتخت

نوسانات محدود قیمت دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟

با توجه به شرایط بازار بعد از سفر گروسی و تجربه‌های گذشته، به نظر می‌رسد خریداران و فروشندگان طی این مدت حضور قوی و موثری از خود به نمایش نگذارند و نوسانات دلار تا اواسط هفته محدود باقی بماند.

امروز قیمت پوند و یورو هم مانند دلار در مدار صعودی حرکت کرد. قیمت یورو در روز جاری نسبت به دو روز قبل 0.35 درصد بالا رفت و به مرز 47 هزار و 634 تومانی رسید. نرخ پوند نیز در مقایسه با پنج شنبه گذشته 464 تومان بیشتر شد و در محدوده 53 هزار و 985 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز