قیمت روز ارز دیجیتال 30 بهمن 1401

تور لحظه آخری-کاماپرس

بازار رمزارزها بعد از پشت سر گذاشتن روزهای دشوار طی سال 2022، از ابتدای سال جدید میلادی رونق دوباره‌ای پیدا کرد. رشد قیمت ارز دیجیتال رده اول بازار و تداوم این شرایط باعث شد تا سرمایه گذاران همچنان نسبت به بازار رمزارزها امیدوار بمانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با صعود و جهش یکباره قیمت ارز دیجیتال مهم مانند بیت کوین و اتریوم، تلاش میانرها برای استخراج این ارزهای دیجیتال بیشتر می‌شود. معمولا تدوام صعود قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، ماینرهای را به استخراج هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال تشویق می‌کند. ماینرهای زیادی در ایران نیز حضور دارند که با آغاز رشد قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها به استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال مختلف تشویق شدند. استخراج ارزهای دیجیتال و شکستن کدها به برق احتیاج دارد. طبق مصوبه قانونی دولت، برق مورد استفاده در بخش استخراج ارزهای دیجیتال با نرخ متوسط صادراتی محاسبه می‌شود. این مصوبه جدید برای ماینرهای ایرانی است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

تا قبل از این، دستگاه‌های دولتی پیشنهاد کرده بودند که فعالان این صنعت طی هشت ماه از سال برق خود را با نرخی برابر قیمت صادراتی و در چهار ماهه اوج مصرف، تا دو برابر قیمت صادراتی خریداری کنند. در واقع ماینرها از تخفیف هزینه برق برخوردار می‌شدند. در حال حاضر، با مصوبه جدید این تخفیف به طور کامل حذف شده است.

راز آسمان پایتخت

با این حال هنوز مزایای زیادی برای استخراج و خرید رمزارزها وجود دارد. اتریوم یکی از رمزارزهای مورد توجه بازار است که خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران به آن علاقه دارند. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال اتریوم نسبت به روز قبل 4 دلار بالا رفته و در محدوده هزار و 695 دلاری قرار دارد. نگاهی به عملکرد اتریوم نشان می‌دهد که این قیمت ارز دیجیتال مذکور طی یک هفته 10 درصد رشد داشته است. طبق تحلیل کلاسیک، در صورتی که این رمزارز از محدوده مقاومتی هزار و 703 دلاری عبور کند، امکان تداوم رشد آن دور از انتظار نخواهد بود.

علاوه بر اتریوم، ارزهای دیجیتال دیگری مانند مینا این روزها رشد قیمتی خوبی دارند. براساس آخرین اطلاعات، قیمت رمزارز مینا تا مرز 1.12 دلاری پیش رفته بود و رشد خوبی را به ثبت رساند. طبق گزارش‌ها و آمار موجود، ارز دیجیتال مینا طی یک هفته گذشته عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفت.

منبع: اکسکوینو، پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کیف پول رمزارز ها

انتهای پیام

مرتبط با : اکسکوینو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز