قیمت دلار 33 هزار تومان شد؛ نرخ پوند و یورو بالا رفت

امروز بازار دلار کانال جدید قیمتی را تجربه کرد. سرانجام دلار در روز جاری نسبت به روز گذشته 0.63 درصد افزایش قیمت پیدا کرد و به مرز 33 هزار تومانی رسید. اما قیمت دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل تغییری نداشت و در همان محدوده 28 هزار و 810 تومانی معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با شکسته شدن هسته سخت معاملاتی در بازار معاملات شبانه، انتظار می‌رفت که نرخ دلار در جریان معامله‌های امروز هم بالا برود و بالاخره در اولین هفته آبان ماه رکوردشکنی کند. براساس اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته بالغ دو هفته است که قیمت دلار در یک محدوده خاصی حبس شده و نوسانات جزئی دارد. طوری که این ارز پرطرفدار نه توان در هم شکستن کانال 33 هزار تومانی را داشت و نه بازارساز توانست قیمت آن را به پایین محدوده 32 هزار و 500 تومانی ببرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

چه عواملی در رکوردشکنی قیمت دلار اثرگذار بودند؟

به نظر عوامل مختلفی مثل شرایط کشور، تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران، بسته تحریمی جدید آمریکا، نقدینگی، تداوم رشد تورم، کاهش امیدواری‌ها نسبت به احیای برجام و … باعث شد تا مسیر برای دستیابی دلار به کانال جدید قیمتی هموار شود و تلاش بازارساز برای جلوگیری از این اتفاق بی‌نتیجه بماند. قبلا هم برخی کارشناسان و صاحب نظران بازار اعلام کرده بودند که امکان تداوم قیمت دلار در کانال 32 هزار تومانی در میان مدت دور از انتظار است.

امروز قیمت پوند و یورو همانند دلار رشد پیدا کرد. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 0.67 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 38 هزار و 190 تومانی رسید. قیمت یورو نیز در مقایسه با روز قبل 0.71 درصد بالاتر رفت و در محدوده 33 هزار و 118 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز