قیمت دلار عقب نشینی کرد

لست سکند

روز گذشته دلار محدوده قیمتی 30 هزار و 200 تومانی را از دست داد و تا مرز 30 هزار تومانی عقب نشینی کرد. در صورتی که این ارز خارجی طی روز جاری مرز 30 هزار تومانی را از دست بدهد، امکان سقوط آن تا محدوده 29 هزار و 800 تومانی بالا می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به ادعاهای برخی معامله گران درباره انجام برخی توافق‌ بین ایران و دیگر طرف‌های مذاکرات، کاهش نرخ دلار دور از انتظار نبود. این گروه از معامله گران درباره انجام بعضی توافق‌ها به شبکه خبری الجزیره استناد کردند. در هر صورت قیمت دلار اکنون بیشتر به اخبار مثبت بازار واکنش نشان داده و این کاهش قیمتی همین به این منظور اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همزمان با کاهش نرخ دلار، قیمت درهم نیز همچنان در حال عقب نشینی است. البته عده‌ای دیگر از معامله گران بازار ارز معتقدند که این افت قیمت دلار در نتیجه سودگیری ارزهای خریداری شده به وجود آمده و طبیعی به نظر می‌رسد.

برخی دیگر از کارشناسان بازار هم معتقدند که ارائه بودجه 1401 در این کاهش قیمتی موثر بوده است. روز گذشته اولین لایحه بودجه دولت سیزدهم به مجلس ارائه شد که مبالغ ذکر شده در آن نشان می‌دهد هزینه‌های دولت برای سال آتی نسبت به امسال تغییر چندانی ندارد. کارشناسان معتقدند همین موضوع زمینه ساز کاهش انتظارات تورمی و افت نرخ دلار شده است.

قیمت پوند و یورو در روز جاری

با توجه به شرایط مذکور معامله گران بازار ترجیح می‌دهند جانب احتیاط را رعایت کنند و خرید و فروش خاصی در بازار نداشته باشند.

قیمت پوند و یورو هم امروز در بازار آزاد کاهشی بود. نرخ یورو نسبت به روز قبل 272 تومان کم شد و به مرز 34 هزار و 21 تومانی رسید. قیمت پوند هم در مقایسه با دیروز 318 تومان افت کرد و در محدوده 39 هزار و 871 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز