شروع دنده معکوس قیمت دلار ؟!

قیمت دلار بازار آزاد در معاملات پشت خطی شب گذشته با افت 350 تومانی نسبت به دیروز در محدوده 30 هزار و 400 تومانی قرار گرفت. خریداران دلار روز گذشته محتاطانه رفتار کردند و تمایل چندانی به فعالیت نداشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهم‌ترین سیگنال دلار، یعنی نرخ درهم نیز روز گذشته 40 تومان کاهش پیدا کرد و به محدوده 8 هزار و 340 تومان رسید. با این اوصاف نرخ دلار طی روز آتی انگیزه چندانی برای ادامه روند رشد خود نخواهد داشت. به اعتقاد تحلیلگران فنی، در صورتی که حواله درهم طی روز جاری بالای محدوده 8 هزار و 400 تومانی قرار گیرد، باز هم نرخ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر نرخ این ارز خارجی پایین مرز 8 هزار و 200 تومانی قرار گیرد، قیمت دلار هم کاهشی خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین تحلیلگران بر این باورند، در صورتی که قیمت دلار از محدوده 30 هزار و 200 تومانی عقب نشینی کند، بار دیگر این ارز خارجی به کانال 29 هزار تومانی خواهد رسید. در حال حاضر قیمت دلار در کانال 30 هزار تومانی قرار دارد و هنوز به این مرز حساس قیمتی نرسیده است.

پیش‌بینی فعالان بازار درباره نرخ دلار

برخی فعالان بازار ارز معتقدند که این کاهش قیمتی دلار محدود خواهد بود. شاید اگر قانون دریافت مالیات از خریداران و فروشندگان ارز برای همه گروه‌ها و اصناف عملی می‌شد، احتمال کاهش نرخ دلار بیشتر بود. اما صبح شنبه اعلام شد که قانون اعلامی دریافت مالیات درباره خرید دلار فقط درباره خرید و فروش‌های غیررسمی خواهد بود.

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهش پیدا کرد. قیمت پوند با افت 597 تومانی نسبت به روز قبل، 40 هزار و 189 تومان شد. نرخ یورو هم نسبت به دیروز 509 تومان کم شد و به مرز 34 هزار و 293 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز