قیمت دلار روز 9 شهریور 1401/ نرخ ارز در کانال 30 هزار تومانی قرار گرفت

تور لحظه آخری-کاماپرس

اخبار برجامی هم نتوانست قیمت دلار را مهار کند و سرانجام نرخ این ارز پرطرفدار به کانال 30 هزار تومانی رسید. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته 1.06 درصد بالا رفت و در محدوده 30 هزار و 20 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.49 درصد بیشتر شد و به مرز 28 هزار و 390 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازاز ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران دلار معتقدند رشد قیمت این ارز به افزایش نرخ آن در بازارهای همسایه، یعنی هرات و سلیمانیه، عراق بازمی‌گردد. امروز نرخ دلار در سلیمانیه نسبت به روز گذشته افزایشی شد و در محدوده 30 هزار و 250 تومانی قرار گرفت. علاوه بر این موضوع، اخبار برخی رسانه‌ها درباره بن بست مذاکرات اوضاع بازار امروز را ملتهب کرد و دوباره آتشی به جان دلار انداخت. ضمنا برخی مقامات دولت آمریکا عنوان کرده‌اند احتمال اینکه دولت بعدی این کشور برجام را نفی کند، دور از انتظار نخواهد بود. این مسئله هم موجب شده تا انتظارات معامله گران درباره آینده قیمتی دلار عوض شود و امروز نرخ این ارز روی مدار افزایشی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلایل رشد قیمت دلار

شب گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تحولات جدیدی پیرامون مذاکره هسته‌ای رخ نداده و هنوز تفاهمی درباره برجام حاصل نشده است. توقیف قایق بدون سرنشین آمریکا توسط نیروهای سپاه در روز گذشته، بر تداوم اختلاف ایران و آمریکا و حل نشدن جزئیات اختلافاتی این دو کشور دامن می‌زند.

امروز قیمت یورو و پوند همانند دلار بالا رفت. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 0.4 بیشتر شد و در محدوده 3 هزار و 100 تومانی قرار گرفت. قیمت یورو نیز در مقایسه با روز قبل 0.4 درصد بالا رفت و به مرز 29 هزار و 980 تومانی رسید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز