قیمت دلار روز 7 اردیبهشت ماه 1401 / رویارویی بازارساز و معامله گران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نوسان نرخ دلار و سردرگمی بازار ارز از مدت‌ها پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد. در ادامه همین نوسان‌ها، قیمت دلار امروز مجددا کاهش پیدا کرد. در حال حاضر نرخ دلار بازار آزاد 27 هزار و 920 تومان رسیده که نسبت به روز قبل 0.03 درصد کاهش داشته است. اما قیمت دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 0.03 درصد بالا رفت و در محدوده 25 هزار و 190 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای سال جاری و با تغییر روند قیمتی دلار بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام، این ارز خارجی قیمت‌های مختلفی را تجربه کرد. ولی به طور کلی در کانال 27 هزار تومانی تثبیت شد و هیچ مدت زمان طولانی را در کانال 28 هزار تومانی قرار نگرفت. علت عمده این موضوع هم به حساسیت بازارساز و کنترل این عامل بازمی‌گردد. در واقع بازارساز تلاش می‌کند تا رشد نرخ دلار به آرامی اتفاق بیفتاد و هیجان و خریداران جدید به این بازار سرازیر نشود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تلاش معامله گران برای افزایش قیمت دلار

در حال حاضر، بر اساس اخبار منتشر شده، عرضه ارز در بازار افزایش چشمگیری پیدا کرده است. این موضوع به نوعی افزایش سطح تقاضا را نشان می‌دهد. برخی از کارشناسان ارزی و تحلیلگران این بازار معتقد به تلاش معامله گران افزایشی برای تثبیت دلار در کانال 28 هزار تومانی هستند. در واقع این گروه بیان می‌کنند از آنجایی معامله گران افزایشی هیچ مانعی را سر راه خود نمی‌بینند، به این راحتی تسلیم بازارساز نخواهند شد و با تمام قوا برای کشیدن نرخ دلار تا مرز 28 هزار تومانی تلاش خواهند کرد.

اما امروز قیمت یورو و پوند رشد پیدا کرد. نرخ یورو نسبت به روز گذشته 96 تومان بالا رفت و به مرز 29 هزار و 868 تومانی رسید. قیمت پوند هم در مقایسه با دیروز 179 تومان رشد پیدا کرد و در محدوده 35 هزار و 435 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز