قیمت دلار روز 5 اردیبهشت ماه 1401/ بازار مبهم ارز

تور لحظه آخری-کاماپرس

بازار ارزی کشور همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. امروز هم نرخ دلار بازار آزاد با کاهش 0.1 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 27 هزار و 820 تومانی قرار گرفت. اما قیمت دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 0.17 درصد بالا رفت و به مرز 25 هزار و 199 تومان رسید. دلیل نوسانات عمده نرخ دلار در بازار ارز کشور به ابهام سرنوشت برجام و قیمت جهانی این ارز باز می‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارزی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بعد از مشخص نشدن تکلیف برجام خیلی از افراد پیش بینی رشد قیمت دلار را داشتند. این موضوع یکی از دلایل احتمالی رشد نرخ ارز است. برخی کارشناسان هم معتقدند که افزایش شاخص جهانی دلار باعث رشد قیمت آن در بازار ارز داخلی شد. به هر حال با وجود افزایش پیوسته نرخ دلار، هنوز هم دست اندازهای در مسیر این نرخ ارز ایجاد می‌شود. مثلا انتشار خبر آزاد شدن منابع ارزی بلوکه کشور در قطر و افزایش حجم ارزی موجود در بازار از جمله این موانع برای افزایش بیشتر نرخ دلار است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قیمت دلار بیشتر می‌شود؟

از دیدگاه فنی، تا زمانی که دلار به کانال 28 هزار تومانی و محدوده 28 هزار و 200 تومانی نرسد، امکان رشد بیشتر نرخ این ارز خارجی وجود ندارد. با توجه به تحلیل فنی به نظر می‌رسد محدوده 28 هزار تومانی برای دلار دارای اهمیت بسزایی است. همانطور که این کانال قیمتی برای بازارساز اهمیت دارد و برای نرسیدن دلار به این مرز تلاش می‌کند.

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهشی شد. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 345 تومان افت داشت و به مرز 35 هزار و 342 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 203 تومان کم شد و در محدوده 29 هزار و 812 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز