قیمت دلار روز 6 اردیبهشت ماه 1401/ چه عواملی نرخ ارز را کاهش دادند؟

لست سکند

بازار ارزی کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برد و دائما نرخ دلار در آن کم و زیاد می‌شود. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته با رشد 0.43 درصدی مواجه شد و به مرز 27 هزار و 820 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل طی روز جاری نسبت به روز قبل 0.18 کاهش پیدا کرد و در محدوده 25 هزار و 194 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر از لحاظ روانی، هنوز هم اخبار سیاسی و اقتصادی روی قیمت دلار موثر است و باعث افزایش و کاهش هیجانی نرخ این ارز خارجی می‌شود. به نظر برخی از فعالان بازار ارز، روز قبل، دلار پتانسیل عبور از کانال 28 هزار تومانی را داشت اما بازارساز مانع از این اتفاق شد. بعضی از معامله گران هم معتقدند که انتشار خبری توسط سعید خطیب‌زاده عامل افت نرخ دلار در روز گذشته بود. خطیب‌زاده اخیرا اعلام کرده که روند مذاکرات ایران و عربستان در حال پیشروی است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نقش بازارساز در قیمت دلار

همانطور که قبلا برخی از فعالان بازار ارز اعلام کرده بودند مرز 28 هزار تومانی برای افزایشی‌ها و بازارساز حائز اهمیت است، به همین دلیل چند وقتی است که بین این دو گروه رویارویی وجود دارد و دلار به راحتی نتوانسته از مرز 28 هزار تومانی عبور کند. البته بعضی روزها قیمت دلار از کانال 28 هزار تومانی عبور کرده اما به فاصله کمی دچار اصلاح شده و دوباره به کانال 27 هزار تومانی عقبگرد داشته است.

امروز قیمت پوند و یورو هم بالا رفت. نرخ پوند در مقایسه با روز گذشته 241 تومان دیگر بالا رفت و به مرز 35 هزار و 625 تومانی رسید. قیمت یورو هم نسبت به روز قبل 132 تومان افزایش پیدا کرد و 29 هزار و 954 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز