قیمت دلار روز 5 مرداد 1401/ معامله گران ارزی محتاط شدند

لست سکند

امروز قیمت دلار بازار آزاد با یک رشد جزئی به مرز 32 هزار تومانی نزدیک شد. اما نرخ بازار متشکل نسبت به دیروز با کاهش 0.14 درصدی مواجه شد و در محدوده 27 هزار و 619 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نوسانات محدود قیمت دلار طی یک هفته گذشته همواره رخ داده و به نظر کارشناسان و فعالان ارزی، سیاست‌های جدید و کاهش حجم معاملات در بازار آزاد باعث توقف نرخ دلار در یک محدوده مشخص شده است. ضمن اینکه این روزها به صورت پراکنده اخباری درباره مذاکرات برجام به گوش‌ می‌رسد و برخی مهره‌های اصلی خبر از رسیدن این موضوع به مراحل نهایی داده‌اند. همین موضوع موجب شده تا بازیگران ارزی محتاط شوند و نسبت به خرید و فروش ارز غیرعاقلانه عمل نکنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دلیل احتیاطی شدن جو بازار ارز چیست؟

برخی معتقدند که همین روزها تکلیف مذاکره روشن می‌شود و ممکن است در دقایق آخر عدم توافق یا امضای قرارداد اعلام شود. به همین دلیل هیچ پیش بینی دقیقی در رابطه با این موضوع وجود ندارد. همین مسئله سبب شده تا خرید چندانی در بازار اتفاق نیفتاد و از طرفی عرضه گسترده باعث شده تا نرخ دلار رشد چندانی نداشته باشد.

راز آسمان پایتخت

در هر صورت مذاکرات برجام و نتیجه آن روی بازار ارز اثر به سزایی خواهد داشت و از لحاظ روانی جو این بخش را بهم خواهد ریخت. اکنون بازار در جو احتیاطی خاصی به سر می‌برد.

امروز قیمت یورو برخلاف نرخ دلار کاهش پیدا کرد و با افت 0.6 درصدی نسبت به روز قبل در محدوده 32 هزار و 470 تومانی قرار گرفت. قیمت پوند نیز در مقایسه با دیروز با افت 0.2 درصدی مواجه شد و به مرز 38 هزار و 900 تومان رسید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز