قیمت دلار روز 4 مرداد 1401/ تنش اتمی ایران بازار ارز را ملتهب می‌کند؟

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد در بازی نوسان قیمتی امروز افزایشی شد و بار دیگر به نزدیکی محدوده 32 هزار تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل در روز جاری با رشد 0.1 درصدی روبرو شد و در محدوده 27 هزار و 627 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی معامله گران بازار ارز از قبل پیش بینی کرده بودند که در صورت سیگنال جدید از سوی عوامل غربی درباره انرژی هسته‌ای یا مذاکرات برجام، قیمت دلار افزایشی خواهد شد. هم اکنون یکی از موارد پررنگ و مورد نظر تنش آژانس و تهران است. روز گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مسئله ارتباط دوربین‌های فراپادمانی با توافق برجام پرداخت و بیان کرد در صورت قطعی شدن توافق، درباره این دوربین‌ها تصمیم گیری خواهد شد. همین سخنان زمینه رشد نرخ دلار را فراهم کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نارضایتی آژانس انرژی اتمی از رفتار ایران

اخیرا رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیان کرده که نظارت این نهاد بر فعالیت برنامه هسته‌ای ایران قطع شده و این موضوع شرایط را برای احیای برجام سخت‌تر خواهد کرد. در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از پیشرفت مذاکرات برجام دیده نمی‌شود. به نظر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رفتار و عملکرد تهران به نوعی بیانگر حرکت ایران به سمت ساخت بمب اتمی است.

تمامی مسائل بیان شده به نوعی بیانگر زمینه برای افزایش نرخ دلار و امیدواری گروهی از معامله گران است. امروز قیمت پوند و یورو نیز نسبت به روز قبل افزایش پیدا کرد. نرخ پوند در مقایسه با دیروز 0.7 درصد کم شد و به مرز 38 هزار و 900 تومانی رسید. قیمت یورو نیز نسبت به روز قبل 0.5 درصد بیشتر شد و در محدوده 32 هزار و 760 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز