قیمت دلار روز 28 اردیبهشت 1401/ تب نرخ ارز فروکش کرد

دلار بازار آزاد امروز هم نسبت به دیروز 0.7 درصد دیگر کاهش قیمت را تجربه کرد و به مرز 30 هزار و 50 تومان رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز قبل افزایشی شده و به مرز 25 هزار و 500 تومانی رسیده است. به نظر بار دیگر اخبار جدید برجام سدی در برابر رشد قیمتی دلار شده و از افزایش بیشتر نرخ این ارز جلوگیری کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش قیمتی دلار بعد از سخنرانی ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اتفاق افتاد. پرایس در سخنرانی اخیر خود ضمن تشکر از زحمات قطر درباره مذاکرات برجام، بیان کرده که توافق هسته‌ای با ایران به نفع تمام طرف‌های مذاکره کننده است. همین موضوع بار دیگر خوش بینی‌ها را نسبت به انجام توافق بالا برد و قیمت دلار را وادار به عقب نشینی کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

حمایت طرف‌های مذاکرات برجام و کاهش قیمت دلار

دیگر کشورهای حاضر در برجام هم نسبت به احیای این توافق ابراز امیدواری کرده‌اند. در روزهای گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با مقامات اسرائیلی تماس داشته و بیان کرده که نسبت به احیای برجام مصمم است. به نظر برخی از معامله گران و فعالان بازار ارز در صورتی که روند اخبار مثبت برجامی ادامه داشته باشد، نرخ دلار کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

آریاک سفر

امروز قیمت پوند و یورو هم در مدار نزولی قرار گرفت. نرخ پوند در روز جاری نسبت به روز قبل 0.2 درصد کم شد و به مرز 37 هزار و 840 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 37 هزار و 840 تومانی ایستاد.

اطلاعات عمومی:

ارز ملی گرجستان چیست؟

پول ملی گرجستان لاری نام دارد که در بازار ارز با نماد اختصاری جی ای ال شناخته می‌شود. امروز در بازار ارز داخلی قیمت لاری با رشد 30 تومانی نسبت به روز گذشته، 10 هزار و 320 تومان شد. براساس مبادلات ارزی، نسبت دلار به لاری گرجستان 2.95 واحد است، یعنی هر یک دلار آمریکا تقریبا با 2 لاری گرجستان قابل مبادله است.

نمودار زیر تحولات جامع یکسال اخیر لاری را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز