قیمت دلار روز 27 اردیبهشت ماه 1401/ چرا نرخ ارز کاهشی شد؟

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد از مرز 30 هزار تومانی عبور کرده اما تاکنون این ارز خارجی توان دستیابی به مرزهای بالاتر قیمتی را به دست نیاورده است. در حال حاضر نرخ دلار بازار آزاد با کاهش 0.7 درصدی نسبت به روز گذشته در مرز 30 هزار و 330 تومانی قرار دارد. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز قبل 0.19 درصد کم شده و به مرز 25 هزار و 505 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها بازار اخبار سیاسی و اقتصادی داغ است و همین خبرها در بخش ارزی کشور جولان می‌دهند. به نوعی جو بازار ارز کشور تحت تاثیر این اخبار قرار گرفته و همین موضوع باعث نوسانات نرخ دلار شده است. سفر انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا، به ایران و مطرح شدن دوباره امکان توافق و سخنان سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، درباره آماده شدن متن احیای برجام، از جمله اخبار مورد توجه معامله گران و فعالان بازار ارز هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

افزایش عرضه برای کاهش بیشتر قیمت دلار

با وجود این اخبار ذکر شده، ریزش قیمتی چندان زیادی برای دلار اتفاق نیفتاد. برخی معتقدند بازارساز هنوز هم نسبت به افزایش قیمت دلار در کانال 30 هزار تومانی حساس است و با افزایش عرضه تلاش می‌کند تا از رشد بیشتر نرخ این ارز خارجی جلوگیری کند.

راز آسمان پایتخت

قیمت پوند و یورو هم امروز در مسیر کاهشی قرار گرفت. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 0.5 درصد کم شد و به مرز 37 هزار و 570 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 31 هزار و 670 تومان قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با پول ملی آذربایجان

منات ارز رسمی آذربایجان است و این پول در بازار ارزی داخلی با نماد اختصاری آ زد ان مشخص می‌شود.

بر اساس مبادلات ارزی، نسبت دلار به منات آذربایجان، 1.7 واحد است. یعنی در صورتی که یک فرد ساکن آذربایجان قصد خرید یک دلار آمریکا را داشته باشد، باید 1.7 منات آذربایجان را پرداخت کند.

امروز قیمت هر منات آذربایجان نسبت به روز گذشته با کاهش 120 تومانی مواجه شد و به 17 هزار و 910 تومان رسید.

نمودار زیر، تحول یکسال اخیر منات آذربایجان را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز