قیمت دلار روز 25 اردیبهشت 1401 / ترمز افزایش نرخ ارز کشیده می‌شود؟

لست سکند

امروز قیمت دلار بازار آزاد به محدوده جدیدی دست پیدا کرد و از کانال 30 هزار تومانی فراتر رفت. هم اکنون نرخ این ارز نسبت به روز گذشته 0.29 درصد بالاتر رفته و به مرز 30 هزار و 30 تومانی رسیده است. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 0.24 درصد کم شده و در محدوده 25 هزار و 493 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هم اکنون دو دیدگاه کاملا متفاوت درباره روند قیمتی دلار وجود دارد. عده‌ای با تکیه بر انتظارات تورمی و شرایط حاکم در بازارهای مختلف مالی داخلی و جهانی، معتقدند که طرف افزایشی بازار تقویت شده و به نظر آن‌ها نرخ دلار همچنان رو به جلو حرکت می‌کند. به اعتقاد این گروه اگر نرخ دلار بالای محدوده 30 هزار و 200 تومانی تثبیت شود، امکان پیشروی آن تا مرز 30 هزار و 800 تومانی هم وجود دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

گروهی هم بر این باورند که انتشار دوباره اخباری درباره از سرگیری مذاکرات برجام و امکان توافق، باعث نزول قیمت دلار در روزهای آتی خواهد شد.

دلیل امیدواری طرفداران کاهش قیمت دلار

در چند روز اخیر بازار ارز اندکی از احبار برجامی فاصله گرفته بود. اما با سفر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست‌های خارجی اروپا، خبرهایی مبنی بر شروع دوباره مذاکرات و امکان توافق منتشر شد که برخی را نسبت به افت قیمتی دلار پیش بینی کرد. حتی برخی از کارشناسان از بازگشت دلار به کانال 28 هزار تومانی خبر دادند.

هم اکنون قیمت پوند و یورو هم رو به افزایش است. نرخ یورو نسبت به روز قبل 0.3 درصد بیشتر شده و در مرز 31 هزار و 258 تومانی قرار دارد. قیمت پوند هم در مقایسه با روز گذشته 365 تومان بیشتر شده و به محدوده 37 هزار و 298 تومانی رسیده است.

اطلاعات عمومی:

واحد پول رسمی دانمارک چیست؟

کرون ارز رسمی کشور دانمارک است که با نماد اختصاری دی کا کا در بازار ارز شناخته می‌شود. هم اکنون قیمت این ارز در بازار ایران با رشد 40 تومانی که داشته به 4 هزار و 280 تومان رسیده است. براساس مبادلات ارزی، نسبت دلار به کرون 7.14 واحد است، به عبارتی با هر 7 کرون دانمارک می‌توان یک دلار آمریکا را به دست آورد.

نمودار زیر تحولات جامع سالیانه کرون دانمارک را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز