قیمت دلار روز 24 اردیبهشت 1401 / دست انداز جلوی نرخ ارز !

لست سکند

قیمت دلار از اواخر هفته گذشته از مرز 30 هزار تومانی عبور کرد و در همین کانال جدید قیمتی باقی ماند. امروز نرخ دلار بازار آزاد با کاهش 0.55 درصدی نسبت به دو روز قبل، 30 هزار و 400 تومان شد. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز قبل 0.19 درصد کم شد و در محدوده 25 هزار و 544 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه انریکه مورا، معاون سیاست امور خارجه اروپا، و امیر کشور قطر برای انجام مذاکرات و توافق برجام به ایران سفر کردند، اما اتفاق جالب توجهی رخ نداد. هر چند بعد از اتمام سفر مورا به ایران، وی اخبار مثبتی درباره این موضوع منتشر و اعلام کرد مذاکرات به زودی آغاز خواهد شد. با این حال عمده معامله گران بازار ارز نظر متفاوتی را بیان کرده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نظر مخالفان بازار ارز درباره آینده قیمت دلار

به اعتقاد فعالان بازار ارز، احتمالا برجامی در کار نیست و حذف ارز به دلیل اصلاحات اقتصادی رخ نداد. گواه این موضوع هم تحریم‌های جدید علیه ایران است. در واقع به نظر معامله گران چون بازارساز نسبت به آینده مذاکرات و انجام توافق خوشبین نبوده، نسبت به این موضوع پیش دستی و ارز 4 هزار و 200 تومانی را حذف کرده است. در واقع بازارساز با پیش بینی و انجام این اقدام به نوعی تلاش کرده تا بازار ارز را کنترل کند.

راز آسمان پایتخت

اما برخی از معامله گران نظر مخالفی دارند. به نظر این گروه در صورتی که بازارساز به نوعی اثبات کند که حذف ارز دولتی به دلیل کمبود منابع ارزی نیست، التهاب بازار ارز کمتر شده و امکان سقوط بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

هم اکنون نرخ پوند و یورو هم نسبت به دو روز قبل کم شده است. قیمت پوند نسبت به پنج شنبه قبل 83 تومان کم شده و در محدوده 37 هزار و 255 تومانی قرار دارد. نرخ یورو هم در مقایسه با دو روز قبل 179 تومان کاهش داشته و به مرز 31 هزار و 739 تومان رسیده است.

اطلاعات عمومی:

واحد پول افغانستان چیست؟

پول ملی افغانستان، افغانی نام دارد که در بازار ارز با نام اختصاری آ اف ان شناخته می‌شود.

هم اکنون نرخ افغانی نسبت به روز قبل 1.45 درصد کم شده و به مرز 344 تومانی رسیده است. براساس مبادلات ارزی، نسبت دلار به افغانی 87.95 واحد است، یعنی هر دلار آمریکا با 87.95 افغانی برابری می‌کند.

نمودار زیر برگرفته از وبسایت اطلاع رسانی طلا و ارز است و تحولات جامع قیمت سالیانه افغانی را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز