قیمت دلار روز 24 مرداد 1401/ کاهش نرخ ارز ادامه پیدا کرد

لست سکند

نرخ دلار بازار آزاد امروز نسبت به روز گذشته 0.43 درصد دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز 30 هزار و 40 تومانی رسید. اما قیمت دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.07 درصد بیشتر شد و در محدوده 27 هزار و 938 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان، بیان کرده که هم اکنون قیمت دلار در معاملات غیررسمی به مرز 29 هزار تومانی رسیده است. به نظر با توجه به آرامش سیاسی شکل گرفته و جو روانی مثبتی که در بازار به وجود آمده، این شرایط ادامه دار خواهد بود. به گفته سلطانی‌زاده، قیمت‌ها در بازار ارز کاهش پیدا کرده و افراد بیشتری فروشنده شده‌اند. این مقام مسئول بیان کرده که برنامه درست بانک مرکزی درباره سیستم عرضه و تقاضای ارز باعث شد تا قیمت دلار کنترل شود و اتفاقات خوبی در بازار رقم بخورد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سیاست بانک مرکزی؛ یکی از عوامل کاهش قیمت دلار

اقدامات بانک مرکزی درخصوص عرضه و کنترل نرخ ارز سبب شده تا همه متقاضیان در هر نقطه از کشور تا یک سقف مشخصی امکان تهیه ارز مورد نیاز خود را داشته باشند و در این خصوص دچار مشکل نشوند. ضمنا سیاست‌های جدید بانک مرکزی باعث شد تا جولان فعالان غیررسمی و در واقع دلالان در این بازار کمتر شود و شرایط اندکی بهبود پیدا کند. اکنون معامله گران بازار ارز منتظر نتیجه مذاکرات برجام برای مشخص شدن نحوه فعالیت خود در بازار ارز هستند.

امروز نرخ پوند و یورو کم شد. قیمت یورو نسبت به روز قبل 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 31 هزار و 40 تومانی رسید. نرخ پوند نیز در مقایسه با روز گذشته 0.7 درصد کم شد و در محدوده 36 هزار و 980 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز