قیمت دلار روز 22 مرداد 1401/ نرخ ارز به کانال 29 هزار تومانی بر می گردد؟

دلار در روز جاری بعد از زمزمه‌های توافق برجام کاهش قیمتی را تجربه کرد. امروز قیمت دلار نسبت به دو روز گذشته 0.12 درصد کم شد و به مرز 30 هزار و 870 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل با افزایش 0.09 درصدی روبرو شد و در محدوده 27 هزار و 912 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی از کاهش قیمت دلار با انتشار برخی سخنان درباره توافق برجام خبر دادند. همزمان با زمزمه احیای توافق هسته‌ای به همراه امتیازهای محدود فرابرجامی، بازار ارز به این مسئله واکنش نشان داد. برخی معتقدند در صورت ادامه این روند، قیمت دلار تا کانال 29 هزار تومانی عقب نشینی خواهد کرد. برخی از کسبه بازار منتظر خبر توافق هستند و دامنه معاملات خود را محدود کرده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اخیرا مخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، بیان کرده که ایران نسبت به متن پیشنهادی اروپا چندان مشکلی ندارد و تنها چند سوال درباره آن باقی مانده است. به گزارش نشریه پولیتیکو در متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام، برخی تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه سپاه لغو شده و گویا طرف آمریکایی قصد دارد پرونده «فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک» ایران را ببندد.

آریاک سفر

اما رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، این ادعا را رد کرده است و بیان کرده که هنوز توافقی در کار نیست. مالی اعلام کرده که آمریکا قصد ندارد از مواضع تحریمی خود در مورد تجارت شرکت‌ها با ایران عقب نشینی کند.

امروز قیمت پوند و یورو همراستا با دلار کم شد. نرخ پوند نسبت به روز قبل 1.7 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 37 هزار و 720 تومان رسید. قیمت یورو در مقایسه با دیروز 1.5 درصد کم شد و در محدوده 31 هزار و 680 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز