قیمت دلار روز 18 مرداد 1401/ سردرگمی ارز در کشمکش مذاکرات برجام

لست سکند

دلار بازار آزاد بعد از پایان تعطیلات صعود قیمتی را تجربه کرد. در حال حاضر قیمت دلار نسبت به سه روز گذشته 0.5 درصد بیشتر شده و در محدوده 31 هزار و 740 تومانی قرار دارد. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با شنبه 0.09 درصد بیشتر شد و به مرز 27 هزار و 834 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مذاکرات برجام بار دیگر بدون اعلام نتیجه مشخص پایان پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا مجددا نرخ دلار افزایشی شود. با وجود اینکه برخی مقامات ایرانی و آمریکایی نسبت به توافق و به سرانجام رسیدن مذاکرات برجام امیدوار بودند، اما به نظر هنوز اختلافات اصلی بین دو طرف وجود دارد و مذاکرات سر در گم است. در حالی که دیپلمات‌های اروپایی درباره نگارش متن نهایی توافق هسته‌ای سخن گفته‌اند، ولی سران ایرانی این موضوع را رد می‌کنند و معتقدند که این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چه عوامل دیگری باعث افزایش قیمت دلار شدند؟

برخی معامله گران معتقدند که اسکناس آمریکایی وارد کانال قیمتی جدید شده و این رشد نرخ ادامه پیدا خواهد کرد. علاوه بر مسئله مذاکرات، افزایش قیمت دلار بازارهای همسایه، روی نرخ ارز داخلی موثر بود. نرخ دلار بازار سلیمانیه در روز جاری کانال جدیدی را تجربه کرد. افزایش نرخ درهم نیز یکی از عواملی بود که روی رشد قیمتی دلار موثر بود. امروز نرخ حواله درهم نسبت به سه روز قبل 70 تومان بالاتر رفت.

امروز قیمت پوند و یورو برخلاف دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت. نرخ پوند نسبت به سه روز قبل 0.8 درصد کم شد و به مرز 38 هزار و 570 تومانی رسید. قیمت یورو در مقایسه با شنبه 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 32 هزار و 280 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز