قیمت دلار روز 20 مرداد 1401/ فرود اضطراری ارز آمریکا دائمی می‌شود؟

لست سکند

بعد از بازگشت هیات مذاکرات ایرانی از وین، نرخ دلار تا 32 هزار تومان بالا رفت. اما دیروز نرخ ارز ناگهان تا 30 هزار و 900 تومان کاهش پیدا کرد و این گمانه زنی را ایجاد کرد که احتمالا توافق برجامی پذیرفته شده است اما این کاهش، دوام چندانی نداشت!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید. 

به گزارش کاماپرس، دیروز چهارشنبه نرخ دلار و بازار سلیمانیه و هرات هم به ترتیب با کاهش 530 و 320 تومانی همراه بود. دبیر کل کانون صرافان کشور هم به ایلنا گفته بود کاهش نرخ دلار فقط به خاطر ذهنیت مثبت مردم نسبت به نتیجه مذاکرات و تخلیه ارزهای خانگی در بازار رقم خورده. به گفته سلطانی‌زاده، اگر برجام احیا شود، ایران هم به منابع ارزی خود دسترسی خواهد داشت و همین موضوع بر روند بازار و نرخ ارز موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار در شرایط احتمال احیای برجام گفت: با توجه به اینکه پس از توافق دسترسی ایران به منابع ارزی افزایش می‌یابد و تبادلات ارزی روان‌تر خواهد شد، به طور قطع این روند در کاهش نرخ ارز در بازار ایران اثرگذار است: به نظر می‌رسد این روزها تعداد فروشندگان ارز در بازار بیشتر شده‌اند و اخبار برجامی باعث افرایش فروش ارز و افزایش عرضه ارز مردم در بازار موثر واقع شده است.

راز آسمان پایتخت

رییس کل بانک مرکزی نیز در تازه‌ترین صحبت خود درباره وضعیت بازار ارز عنوان کرده بود: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود 14 میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود 80 درصد رشد داشتیم.

پرواز دوباره قیمت دلار !

با این وجود دیشب در معاملات پشت خطی قیمت دلار در بازار ایران و کشورهای همسایه دوباره رشد کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین، نرخ دلار در بازار آزاد به 31 هزار و 400 تومان رسید و صرافی ملی قیمت 27 هزار و 997 تومان را برای این اسکناس آمریکایی اعلام کرد.

ظاهرا مذاکرات دوحه باعث رفتار اخیر دلار و به اصطلاح این گروه فرود اضطراری دلار شده؛ حالا دست‌اندر کاران بازار ارز، با توجه به سابقه رفتاری دلار در مذاکرات دوحه، منتظر فرصت برای خرید هستند. البته دسته‌ای دیگر از این افراد معتقدند در این شرایط که برجام هنوز بلاتکلیف مانده، خرید دلار ریسک بالایی دارد.

در حال حاضر قیمت هر پوند در بازار آزاد 37 هزار و 880 تومان و نرخ هر یورو 31 هزار و 760 تومان اعلام شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز