قیمت دلار روز 23 مرداد 1401/ عقبگرد نرخ ارز تا مرز 30 هزار تومانی

دلار بازار آزاد برخلاف انتظارات افزایشی‌ها وارد مرز 30 هزار تومانی شد. هم اکنون قیمت دلار نسبت به روز گذشته 2.45 درصد کم شده و به مرز 30 هزار و 130 تومانی رسیده است. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز قبل 0.11 درصد کم شده و در محدوده 27 هزار و 884 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار در پی کاهشی که از روز گذشته داشت، امروز محدوده مهم حمایتی را از دست داد و تا نزدیکی کانال 30 هزار تومانی عقب نشینی کرد. برخی معتقدند این کاهش قیمت در اثر افت نرخ قیمت دلار بازار هرات اتفاق افتاده است. البته نرخ درهم نیز امروز به سمت کانال‌های پایین‌تر قیمتی حرکت کرد و 150 تومان ارزان شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

ریزش نرخ دلار نزدیک است؟

برخی دیگر از فعالان نیز معتقدند سیگنال‌های مثبت برجامی باعث کاهش نرخ دلار به مرزهای پایین‌تر شده است. اخیرا سران کشورهای مختلف درباره نتیجه مذاکرات برجام واکنش مثبتی نشان داده‌اند و حتی برخی از انجام توافق در روزهای آتی حرف زده‌اند. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، ممکن است تحریم‌ها علیه ایران به زودی برداشته شود. هر چند که سران کشورهای ایران و آمریکا به صراحت درباره انجام توافق یا مسائل مربوط به آن نظری نداده‌اند با این حال مجموع اخبار منتشر شده جو بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است. حتی برخی فعالان معتقدند در حال حاضر باید دارایی‌های ارزی به ریال تبدیل شوند.

امروز نرخ پوند و یورو کم شد. قیمت پوند در مقایسه با دیروز 0.6 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 37 هزار و 270 تومانی رسید. نرخ یورو نیز نسبت به روز گذشته 0.6 درصد کم شد و در محدوده 31 هزار و 290 تومانی رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز