قیمت دلار روز 17 اردیبهشت 1401 / نرخ ارز به نیمه کانال 28 هزار تومانی رسید

قیمت دلار بازار آزاد اولین روز هفته را با صعودی چشم گیری آغاز کرد. در حال حاضر نرخ این ارز در بازار آزاد با رشد 1.82 درصدی که نسبت به دو روز گذشته داشته، به مرز 28 هزار و 500 تومانی رسیده است. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 0.05 درصد بالا رفته و در محدوده 25 هزار و 594 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بالاخره افزایشی‌ها بازار توانستند بر نظارت عامل بازارساز و دیگر عوامل غلبه کنند و نرخ دلار را به نیمه کانال 28 هزار تومانی برسانند. قبلا هم برخی فعالان و معامله گران ارزی پیش بینی کرده بودند که بعد از اتمام تعطیلات سقف قیمتی دلار شکسته خواهد شد و این ارز پرطرفدار در مدار صعودی قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

یکی از دلایل رشد قیمت دلار

به نظر برخی فعالان ارزی، اندک امیدواری نسبت به برجام وجود داشت که بعد از سیگنال‌های منفی آمریکا از دست رفت. مجلس سنای آمریکا پنج شنبه گذشته دو طرح ضد ایرانی را تصویب کرد که برخلاف میل دولت ایران است. این طرح‌ها درباره عدم حذف تحریم‌های تروریستی و سپاه در صورت توافق برجام بود.

آریاک سفر

هم اکنون نرخ پوند و یورو هم در مدار افزایشی است. قیمت پوند نسبت به دو روز قبل 265 تومان بالا رفت و به مرز 30 هزار و 250 تومان رسید. نرخ پوند هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 223 تومان بالا رفت و 35 هزار و 394 تومان شد.

 

 

اطلاعات عمومی:

پول ملی ژاپن چیست؟

ارز رسمی ژاپن، ین نام دارد که با نام اختصاری جی پی وای در بازار ارز شناخته می‌شود. هم اکنون قیمت ین ژاپن در بازار ارز داخلی نسبت به دو روز قبل 82 تومان بالا رفته و در محدوده 22 هزار و 43 تومانی قرار دارد.

از لحاظ مبادلات ارزی، هم اکنون نسبت دلار به ین 130 واحد است؛ یعنی می‌توان یک دلار آمریکا را با 130 ین ژاپن مبادله کرد.

جدول زیر از وبسایت شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز گرفته شده و تحولات سالیانه ین را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز