قیمت دلار روز 15 اردیبهشت 1401 / برگشت ارز به کانال 27 هزار تومانی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نرخ دلار که با ورود به کانال 28 هزار تومانی، مجددا گمانه زنی و التهاب‌هایی را به وجود آورده بود، در آخرین روز هفته جاری باز هم به کانال 27 هزار تومانی عقبگرد داشت. امروز قیمت دلار بازار آزاد بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ معاملاتی سه روز پیش، در محدوده 27 هزار و 980 تومانی داد و ستد شد. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دوشنبه، 0.36 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 25 هزار و 593 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران ارزی از قبل پیش بینی کرده بودند که احتمالا نرخ دلار در این ایام تعطیلات ثابت باقی خواهد ماند. این اتفاق هم رخ داد و با وجود اینکه امروز تعطیل رسمی نیست، اما بازار ارز در تعطیلات به سر می‌برد. اما این گروه از معامله گران معتقدند از شنبه هفته آینده بار دیگر خریداران وارد بازار خواهند شد و در این بخش فعالیت خواهند کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

چرا قیمت دلار کاهش پیدا کرد؟

برخی از فعالان حوزه ارز معتقدند در حال حاضر بهترین شرایط برای بازارساز فراهم شده تا قیمت دلار را کنترل کند. در واقع این عامل با افزایش میزان عرضه در روزهای اخیر، نرخ دلار را بار دیگر به پایین کانال 28 هزار تومانی سوق داد.

راز آسمان پایتخت

البته در روزهای گذشته شایعاتی هم مبنی بر احتمال شروع مجدد مذاکرات برجام منتشر شد که عده‌ای این قبیل حدس و گمان‌ها را علت کاهش نرخ دلار اعلام کرده‌اند.

امروز قیمت پوند و یورو هم رشد پیدا کرد. نرخ پوند نسبت به سه روز قبل 290 تومان بالا رفت و 35 هزار و 618 تومان شد. قیمت یورو هم در مقایسه با دوشنبه 366 تومان رشد پیدا کرد و به مرز 30 هزار و 41 تومانی رسید.

 

 

اطلاعات عمومی:

واحد پول چین چیست؟

پول ملی چین، یوان است که با نام اختصاری سی ان وای در بازار ارزی شناخته می‌شود. در حال حاضر نسبت دلار آمریکا به یوآن چین به 6.618 واحد رسیده است. یعنی هر یک دلار آمریکا تقریبا با 6 یوآن چین برابری دارد.

هم اکنون نرخ یوآن چین در بازار ارزی داخل کشور، با رشد 10 تومانی نسبت به سه روز گذشته، در محدوده 4 هزار و 335 تومانی قرار دارد.

جدول زیر برگرفته از وبسایت شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز، تغییرات جامع یکساله یوآن را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز