قیمت دلار روز 16 شهریور 1401/ نرخ ارز یک پله دیگر کم شد

دلار همچنان در مدار کاهشی قرار دارد. قیمت دلار نسبت به روز گذشته 0.16 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز 30 هزار و 70 تومانی رسیده است. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.01 درصد کم شد و در محدوده 28 هزار و 429 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار با وجود نبود اخبار جدید در بازار ارز باز هم کاهشی شد. به نظر در حال حاضر قیمت دلار به اخبار مذاکرات معطوف نیست و بیشتر از نرخ ارز بازار هرات و سلیمانیه اثر می‌گیرد. امروز نرخ دلار در بازار هرات کانال 30 هزار تومانی را از دست داد و به مرز 29 هزار و 860 تومانی رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

استفاده افزایشی‌ها از جو مذاکرات برای افزایش قیمت دلار

برخی معامله گران معتقدند در صورتی که قیمت دلار از مرز 30 هزار تومانی عبور کند، بازارساز با تدابیر خود مانع از رشد بیشتر قیمت این ارز پرطرفدار می‌شود. در واقع مرز 30 هزار تومانی، خط قرمز بازارساز است. با این حال طرف افزایشی‌های بازار هنوز نسبت به رشد بیشتر نرخ دلار امیدوار هستند. آن‌ها براین باورند که سخنان مقامات کاخ سفید و دیگر مسئولان آمریکایی بیانگر وجود اختلافات بین آمریکا و ایران است و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هرگز به امضا توافقی که به نفع مردم کشورش نباشد، تن نخواهد داد. افزایشی‌ها براین باورند که این قبیل اخبار نرخ دلار را صعودی خواهد کرد.

نرخ پوند و یورو نیز مانند دلار در مدار نزولی قرار گرفت. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دیروز 0.3 درصد پایین رفت و به مرز 34 هزار و 910 تومانی رسید. اما نرخ یورو در مقایسه با روز گذشته 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و 29 هزار و 980 تومان شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز