قیمت دلار روز 15 شهریور 1401/ اوج گیری مجدد نرخ ارز

دلار مجددا به سمت کانال 30 هزار تومانی حرکت کرد. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته 1.35 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 30 هزار و 180 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 187 تومان کم شد و در محدوده 28 هزار و 413 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اظهارات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در کنار رشد قیمت دلار بازارهای همسایه، سلیمانیه و هرات، باعث شد تا انتظارات افزایشی بیش از پیش بالا برود. بورل اخیرا بیان کرده که خوشبینی وی درباره احیای توافق هسته‌ای یران و آمریکا به قوت گذشته نیست و همین نظر کافی بود تا عده‌ای از افزایشی‌ها جو بازار را به هم بریزند. امروز طرف افزایشی بازار پیرامون این موضوع مانور زیادی دارد و همین مسئله باعث شد تا نرخ دلار به بار دیگر بالای کانال 30 هزار تومانی قرار گیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند، این هیجان به زودی فروکش می‌کند. در واقع استدلال گروه مذکور این است که اگر رشد نرخ دلار در اثر اظهارات بورل اتفاق افتاده باشد، انتظار می‌رود با فروکش کردن این هیجان، بار دیگر نرخ دلار از کانال 30 هزار تومانی باز خواهد گشت.

آریاک سفر

تحلیل فنی قیمت دلار

از نظر تحلیلگران فنی بازار ارز، تا زمانی که نرخ دلار بالای محدوده 28 هزار و 800 تومانی قرار دارد، نمی‌توان نسبت به کاهش قیمتی بیشتر آن امید داشت.

امروز قیمت یورو و پوند نیز در مدار صعودی قرار گرفت. نرخ پوند نسبت به دیروز 0.6 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 34 هزار و 830 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 0.6 درصد رشد نرخ داشت و در محدوده 30 هزار و 70 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز