قیمت دلار روز 13 شهریور 1401/ تثبیت نرخ ارز در کانال 30 هزار تومانی

لست سکند

قیمت دلار در روز جاری نسبت به روز گذشته 0.79 درصد بیشتر شد و به مرز 30 هزار و 150 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل تغییری نداشت و همان 28 هزار و 400 تومان معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف تصورات و دیدگاه‌ها درباره آینده برجام، خبر مثبت اثرگذاری از این رویداد به بازار ارز مخابره نشد و در نتیجه قیمت دلار بالای مرز 30 هزار تومانی ثابت ماند. برخی تحلیلگران بازار ارز بر این باورند که در صورت ماندن دلار بالای مرز 30 هزار تومانی، به تدریج خریداران بیشتری به بازار ورود پیدا خواهند کرد. در صورتی که قیمت دلار از مرز 30 هزار و 200 تومانی عبور کند، زمینه برای رشد بیشتر نرخ این ارز پرطرفدار فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلایل عمده رشد قیمت دلار در روز جاری

یکی از دلایل مورد توجه رشد نرخ دلار در روز جاری به حمایت بازارهای همسایه برمی‌گردد. امروز نرخ دلار بازار هرات نیز به مرز 30 هزار و 70 تومانی رسید. قیمت دلار بازار سلیمانیه به سمت مرز 30 هزار و 500 تومانی حرکت کرد. قیمت درهم نیز در بازار صعودی شد و بیش از پیش بر ادامه روند افزایشی دلار اثر گذاشت. مجموع این عوامل در کنار نظرات پراکنده درباره مذاکرات برجام و ابهام بیشتر این مذاکره، باعث شد تا قیمت دلار بازار آزاد به سمت 30 هزار تومان برود و در آن تثبیت شود.

امروز نرخ پوند و یورو هم بالا رفت. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 0.8 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 34 هزار و 950 تومان رسید. قیمت یورو نیز در مقایسه با روز قبل 0.8 درصد بالا رفت و در محدوده 30 هزار و 120 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز