قیمت دلار روز 12 شهریور 1401/ شوک برجامی و رشد نرخ ارز

تور لحظه آخری-کاماپرس

دلار در چند روز گذشته ثبات قیمت نداشته و هنوز در یک مرز مشخصی توقف نکرده است. امروز قیمت دلار نسبت به دو روز گذشته 0.46 درصد بالاتر رفته و اکنون در محدوده 29 هزار و 920 تومانی قرار دارد. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با پنج شنبه قبل 0.36 درصد کم شده و اکنون به مرز 28 هزار و 400 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنوز بازار ارز درگیر برجام و مسائل پیرامون آن است. امروز شوک پاسخ برجامی ایران به طرف آمریکایی یکی از دلایل رشد نرخ دلار بود. این موضوع طی چند ساعت اخیر سبب شده تا بار دیگر انتظارات منفی بازار پررنگ شود و معامله گران گمانه زنی‌های نامساعدی نسبت به روند مذاکرات داشته باشند. یکی از مقامات آمریکایی در اولین واکنش به جواب ایران نسبت به پیشنهاد واشنگتن، ابراز ناامیدی کرد. فرد دیگری از مقامات آمریکا نیز اعلام کرد که پاسخ ایران اصلا خوب به نظر نمی‌رسد. لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال، به نقل از یک مقام اروپایی بیان کرده که پاسخ ایران ناامیدکننده است. آن هم درست زمانی که امکان توافق وجود داشت، قطعا چنین پاسخی غیرمنطقی بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نظرات درباره شوک برجامی و افزایش قیمت دلار

حتی علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین المللی، در توییتی بیان کرد که متاسفانه با این پاسخ ایران، فرصت صادرات نفت به اروپا در زمستان امسال هم از دست رفت. علاوه بر این موضوع، همچنان قیمت دلار در بازار کشورهای همسایه رو به افزایش است و این موضوع هم در روند صعودی نرخ ارز بی‌اثر نبوده است.

امروز قیمت پوند و یورو اندکی کاهش پیدا کرد. نرخ پوند با افت 0.1 درصدی مواجه شد و به مرز 34 هزار و 720 تومان رسید. قیمت یورو نیز با کاهش 0.1 درصدی، 29 هزار و 980 تومان معامله شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز