قیمت خودروهای وارداتی در افغانستان خبرساز شد

قیمت خودروهای وارداتی در افغانستان خبرساز شد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق بررسی‌های انجام شده قیمت خودروهای وارداتی در کشور افغانستان به قیمت خودرو در بازار جهانی بسیار نزدیک است. این در حالیست که طبق اخبار منتشر شده طی روزهای گذشته خودروهایی وارداتی به کشور ایران با قیمت‌های نجومی در بازار آزاد معامله می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، اگرچه طرح آزادسازی ورود خودروهای خارجی به کشور با هدف ایجاد تعادل در بازار اجرایی شده، اما اینگونه به نظر می‌رسد که دولت در اجرای این طرح موفق عمل نکرده و اکثر این خودروها با قیمت‌های نجومی در بازار آزاد خرید و فروش و معامله می‌شوند. در این میان، بسیاری از متقاضیان توان خرید این خودروها را نداشته و صرفا به خرید خودروهای دست دوم و یا مدل‌های پایین‌تر با قیمتی ارزان بسنده می‌کنند.

در این بین، قیمت خودروهای وارداتی به کشور افغانستان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. برای مثال خودروی کیا سونت در افغانستان به پول ایران ۷۱۲ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت میتسوبیشی اوتلندر جدید هم فقط ۱.۴ میلیارد تومان است و محصول لوکسی مانند ولوو xc۴۰ حدود ۲.۱ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو وادراتی در افغانستان-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

به گزارش روزگار خودرو، در افغانستان قیمت خودروهای دیگری مانند آئودی Q8 نیز فقط به ۵ میلیارد تومان می‌رسد. سوزوکی سیاز 714 میلیون تومان و مزدا cx30 نیز یک میلیارد و 400 میلیون تومان معامله می‌شوند. قیمت تویوتا پریوس نیز در افغانستان 1 میلیارد و 400 میلیون است.

قیمت خودروهای وارداتی به افغانستان خبرساز شد-کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قیمت خودروهای وارداتی در افغانستان خبرساز شد

  1. جواد گفته:

    بعد نیست اقتصاددان ما چند روز به افغانستان سفر کنند و ببینند آنها چکار می کنند که چند وقتی است به رشد اقتصادی خوبی رسیدند

  2. عباس گفته:

    سلام
    من قبل از عید 500 میلیون تو مان پولم بلوکه شد به امید اینکه خودرو خارجی خوب به من تحویل دهند پس از داستانهای فراوان واردات خودرو اولویت سوم من بعد از بارها درخواست برنده شدم این خو درو شبیه خودروها ی منتاژ داخلی است که مشتری ندارد وبا قیمتهای گزاف به مشتری تحویل داده می شود در هر صورت
    حق اینجانب از بین رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز