قیمت نجومی خودروهای وارداتی صفر در بازار آزاد

قیمت عجیب خودروهای وارداتی صفر-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که خودروهای وارداتی صفر به محض عرضه در بازار، قیمت‌های عجیب و غریبی پیدا می‌کنند، به‌طوری که میانگین اختلاف قیمتی برخی خودروها از نمایندگی تا بازار، افزایش 300 درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، برخی از این خودروها هنوز مراحل شماره‌گذاری را طی نکرده‌اند اما آگهی فروش آن‌ها در پلتفرم‌های ثبت آگهی دیده می‌شود. وضعیت بازار کنونی خودروهای خارجی صفر، نشانه‌ محکمی از فعالیت پررنگ دلالان در این بازار است.

یکی از محصولات وارداتی که در پلتفرم‌های ثبت آگهی با بیشترین اختلاف قیمت خرید و فروش می‌شود، هیوندای توسان است که قرار است بهمن ماه تحویل داده شود. هم اکنون در بازار بهای این خودرو به 9 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت هیوندای توسان در سامانه یکپارچه یک‌میلیارد و ۹۶۸میلیون تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

در این بین کمترین اختلاف قیمت مربوط به چانگان تیپ 2 است. قیمت نمایندگی این خودرو (با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی) یک‌میلیارد و 274میلیون تومان است، اما در بازار حدود یک‌ میلیارد و 390میلیون تومان معامله می‌شود.

راز آسمان پایتخت

قیمت عجیب خودروهای وارداتی صفر در بازار آزاد-کاماپرس

به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی بازار کنونی خودروهای صفر حاکی از آن است که دولت در تنظیم بازار از طریق خودروهای وارداتی‌ که از جمله اهداف اصلی آزادسازی بوده، ناموفق عمل کرده است.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز