قیمت خودروهای سه میلیاردی به کمتر از یک میلیارد می‌رسد

با صدور مجوز به واردات خودرو، قیمت تمام خودروهای خارجی 30 درصد کاهش می یابد اما در حال حاضر شرط واردات خودرو، موافقت دولت با طرح آزادسازی واردات خودروهای خارجی است تا خودرو 3 میلیارد تومانی به کمتر از یک میلیارد تومان برسد.

به گزارش کاماپرس، اگر دولت رضایت دهد، در وهله نخست اجرای این طرح به نفع خودش و نه مردم و واردکنندگان تمام خواهد شد؛ چرا که با واردات خودرو عملا قیمت تمام خودروهای خارجی که حالا به بیش از سه میلیارد تومان رسیده بشدت کاهش خواهد یافت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به تجارت نیوز گفته است: در شرایط فعلی بدون شکست تحریم بخش‌خصوصی قادر به واردات خودرو حتی بدون انتقال یک دلار ارز است. با رفع ممنوعیت واردات خودرو حدود 14 هزار نیروی انسانی که به سبب اجرای طرح واردات خودرو از سوی نمایندگی‌ها تعدیل شدند دوباره به چرخه فعالیت خود باز خواهند گشت.

برخی افراد با دادن آدرس‌های غلط انواع ترفندها را به کار می‌گیرند تا این انحصار ایجاد شده در حوزه تولید خودرو نشکند. از این‌رو مسئولان را با ترفند خروج ارز از کشور می‌ترسانند تا مبادا واردات خودرو از سر گرفته شود!

با آزادسازی قیمت خودروها شدیدا ارزان می‌شود

آریاک سفر

مهدی دادفر درباره مزایا آزادسازی واردات خودرو خطاب به دولت اظهار کرد: چنانچه دولت به آزادسازی واردات خودروهای خارجی رضایت دهد، در وهله نخست اجرای این طرح به نفع خودش و نه مردم و واردکنندگان تمام خواهد شد؛ چرا که با واردات خودرو عملا قیمت تمام خودروهای خارجی که حالا به بیش از سه میلیارد تومان رسیده بشدت کاهش خواهد یافت.

او معتقد است: چنانچه با نرخ ارز فعلی واردات خودرو خارجی آزاد شود، قیمت خودروهای سه میلیارد تومانی، به کمتر از یک میلیارد تومان می‌رسد.

دادفر همچنین به میزان واردات خودرو اشاره کرد و گفت: اینکه برخی فکر می‌کنند با آزادسازی واردات خودرو 100 خودرو وارد وارد کشور می‌شود، چنین نیست. چنانچه واردات خودرو آزاد شود در وهله نخست تنها 10 تا 15 هزار خودرو وارد می‌شود.

حال باید دید که آیا علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت حریف تمام قد برخی مافیای خودرو خواهد شد؟ یا مافیای خودرو همان طرحی را که برای رضا رحمانی، وزیر پیشین صمت پیاده کردند را دوباره برای وزیر فعلی صمت اجرا خواهند کرد؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازارها و کسب وکارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قیمت خودروهای سه میلیاردی به کمتر از یک میلیارد می‌رسد

  1. حسن گفته:

    آزادسازی واردات خودرو خواسته همه ملت هست.دولت به خواسته مردم توجه کند و انحصارخودرو را به نفع مردم بشکند.مردم از دولت انتظار دارن .عرضه قطره چکانی جوابگوی تقاضای انباشته مردم نیست.مونتاژکاری و رانتخواری به معنی خودروسازبودن نیست.

  2. ایمانی گفته:

    ب ازای هر شغلی ک خودروساز داخلی میخواد داشته باشه ، ۵ خانواده داغدار میشن.
    مستندهای زیادی ساخته شده.
    گیر کردیم توی بی کفایتی و سهم خواهی های مقامات، از سفره ی انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز