قیمت انواع پسته یک ماه مانده به شب عید چند؟

لست سکند

یار جدانشدنی آجیل شب عید انگار قصد ندارد امسال لحظه های خوشی را برای ایرانی ها ماندگار کند. قیمت پسته در روزهای اخیر متاثر از قیمت نجومی دلار یکه تازی می کند و هر روز افزایش می یابد. رئیس هیات مدیره انجمن پسته در مصاحبه ای اعلام کرد مردم برای اینکه پسته را با قیمت پایین بخرند سعی کنند پسته های زیر را انتخاب کنند. این اظهار نظر او با واکنش های زیادی در فضای مجازی رو به رو شد. با این وجود، قیمت پسته رو به افزایش است و بسیاری در جستجوی مناسب ترین پسته برای خرید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه با بررسی فروشگاه‌های اینترنتی به بررسی قیمت انواع پسته در هفته اول اسفندماه 1401 می‌پردازد:

پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی یکی از انواع پسته است که از پسته‌های بادامی محسوب می‌شود. این پسته از نمونه‎‌های جدید پسته ایرانی است و اندازه آن نسبت به پسته اکبری کوچک‌تر است. پوست این پسته سفید و مغز آن قرمز است. از دلایل محبوبیت این پسته رنگ قرمز مغز آن است. پسته احمد آقایی به صورت خام و شور در وزن یک کیلوگرم به قیمت 980 هزار تومان به فروش می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

پسته اکبری

از این پسته معمولا در مناسبت‌های چهارشنبه‌سوری و عید نوروز استفاده می‌شود. پسته اکبری جزو گران‌ترین پسته‌ها است و مغز پسته بزرگ‌تری دارد. این پسته با انس کم و تعداد کم پسته‌های دهان‌بسته در وزن یک کیلوگرم به قیمت یک میلیون و 99 هزار تومان به فروش می‌رسد.

پسته کله‌ قوچی

پسته کله قوچی به صورت کروی و بزرگ است و از محبوب‌ترین پسته‌ها است. این محصول جزو پسته‌های فندقی دسته‌بندی می‌شود. این نوع پسته برای اولین بار در رفسنجان شناسایی و برداشت شد. پسته کله قوچی در وزن یک کیلوگرم به قیمت یک میلیون و 280 هزار تومان عرضه می‌شود.

پسته فندقی

این پسته به دلیل اندازه کوچک و ظاهر فندق‌مانند به پسته فندقی معروف شده است. این محصول بیشتر در استان‌های کرمان و رفسنجان کاشت و برداشت می‌شود. این پسته به دلیل داشتن انس بالا برای خرید مقرون به صرفه است. این محصول به قیمت 900 هزار تومان به فروش می‌رسد.

پسته اکبری دستچین

پسته اکبری بزرگ و کشیده است و جزو پسته‎های بادامی است. رنگ پوست این پسته، کرم تیره و مغز آن به رنگ بنفش قهوه‌ای است. این پسته در زمان کاشت به میزان کمتری از آب نیاز دارد. پسته اکبری گران‌ترین انواع پسته محسوب می‌شود. در صورت دستچین شدن، پسته‌های دهان‌بسته جدا می‌شوند. این محصول به قیمت یک میلیون و 280 هزار تومان عرضه می‌شود.

نویسنده: شیرین غفاری

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز