قطع بیمه تکمیلی بازنشستگان دردسرساز شد

لست سکند

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران، مسئله قطع بیمه تکمیلی همسران برخی بازنشستگان را تایید و اعلام کرد که این مسئله در کانون عالی با همراهی سازمان تامین اجتماعی و بیمه آتیه سازان در حال پیگیری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دهقان‌کیا در خصوص این مسئله بیان کرده که قبلا یک قراردادی با بیمه نهایی و کار بسته شده بود که رقم مناسبی هم محسوب می‌شد. اما این قرارداد مشکلاتی را به وجود آورد و باعث ناراختی عده‌ای از بازنشستگان شده بود. طبق گفته رئیس کانون بازنشستگان، از 600 هزار بازنشسته واجد شرایط، اسامی 6 هزار نفر که در زمره بیمه تکمیلی هستند، رد نشده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

شعبه‌ها باید اسامی را با دقت رد می‌کردند که این اتفاق نیفتاد و اکنون هم مسئولیت این کار برعهده شعب است. با این حال بازنشستگان نسبت به مشکل پیش آمده اعتراض دارند.

دلیل قطع بیمه برخی بازنشستگان چه بود؟

علی‌اکبر عیوضی، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران، بیان کرده که برخی بازنشستگان وقتی برای دریافت خدمات بیمه‌ای مراجعه کرده‌اند متوجه قطع آن شدند. زمانی که اعضای هیئت مدیره کانون با شعب تامین اجتماعی تماس گرفتند، اعلام شد که این اقدام به دلیل خطای سیستمی رخ داده است. در واقع به دلیل خطا، کسر از حقوق صورت نگرفته و 6 هزار نفر از بازنشستگان دچار مشکل شده‌اند.

عیوضی می‌گوید بیمه تکمیلی مسئله بسیار مهمی برای بازنشستگان است. بیمه تامین اجتماعی باید در این خصوص دقت بیشتری به خرج دهد. یعنی نباید به دلیل خطای انسانی یا سیستمی، یک بازنشسته حداقل بگیر یا خانواده وی از دریافت خدمات بیمه تکمیلی محروم شود.

عموما بازنشستگان و همسران ایشان به دلیل کهولت سن و دیگر بیماری‌ها درگیر دریافت خدمات پزشکی هستند و اگر این بیمه هم نتواند کاری برای آن‌ها انجام دهد، با این حقوق ناچیز امکان پرداخت هزینه‌های درمان بسیار دشوار است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز