قرعه کشی خودرو حذف می شود؟

لست سکند

معاون فروش ایران خودرو از حذف تدریجی قرعه‌کشی‌های محصولات این شرکت خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اقتصاد آنلاین، با آنکه اسفند سال گذشته رئیس جمهور خواستار حذف قرعه‌کشی‌ها شده بود و وزیر صمت نیز به حذف قرعه‌کشی خودرو در سال 1401 اشاره کرده بود با شروع سال جدید همچنان قرعه‌کشی خودروها ادامه دارد.

خبری دیروز منتشر شده مبنی بر آنکه شرایط حذف قرعه کشی ایران خودرو رسیدن به تیراژ 750 هزار دستگاه همچنین حذف قیمت‌گذاری دستوری است.

رحمانی، معاون فروش ایران خودرو درباره آنکه آیا ایران خودرو می‌تواند در صورت ادامه قیمت‌گذاری دستوری به تیراژ 750 هزارتایی برسد، گفت: ایران خودرو برنامه افزایش عرضه دارد و از آنجا که تقاضای واقعی خودروهای این شرکت بین یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 400 هزار دستگاه خواهد بود، ما تولید 750 هزار دستگاه را هدف قرار می‌دهیم تا این موضوع محقق شود. در صورت عرضه تیراژ مدنظر، تقاضای سوداگرانه نیز از بین خواهد رفت.

راز آسمان پایتخت

وی در ادامه افزود: بیشتر تقاضاها مخصوصا ثبت نام در پیش فروش خودرو پرفروش سوداگرانه است. برای مثال اگر 10 هزار خودرو پارس برای فروش داشته باشیم تا 5 میلیون نفر ثبت‌نام می‌کنند که اختلاف قیمت با بازار سبب آن می‌شود و درخواست‌ها غیرواقعی است. البته با افزایش عرضه اختلاف قیمت‌ها از بین خواهد رفت در صورتی که قیمت‌ها عادلانه باشند زیرا بعضی محصولات ایران خودرو زیر قیمت هستند و برای افزایش عرضه باید برنامه‌ای مدون با نظارت وزیر صمت وجود داشته باشد.

معاون فروش ایران خودرو درباره قیمت فعلی خودروها گفت:  تعدادی از خودروها که تعداد آن بسیار محدود است باید قیمتشان اصلاح شود و ایران خودرو برای خودروهایی که نیاز به افزایش قیمت دارند مدارک ارائه می‌دهد تا پس از آن اقدامات لازم انجام شود.

رحمانی درباره حذف قرعه‌کشی در سال 1401 اظهار کرد: حذف قرعه کشی خودروها به صورت تدریجی و با خودروهای پرتیراژ شروع خواهد شد. تولید خودروهایی که پلتفرم جدید دارند، افزایش می‌یابد ولی برنامه‌ای بری خودروهای قدیمی شرکت همچون سمند وجود ندارد.

به گفته معاون فروش ایران خودرو، تولید تارا افزایشی خواهد شد و خودروی هایما بدون قرعه کشی به فروش رسید. دنا پلاس اتوماتیک نیز در برنامه بعدی بدون قرعه کشی فروخته خواهد شد که برنامه افزایش تولید نیز برای آن در نظر گرفته شده است. البته در نیمه دوم سال فروش بسیاری از محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی انجام می‌شود و  از خردادماه این مجموعه تولید و عرضه 60 هزار دستگاه را در برنامه خود دارد.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز