ارزان ترین خودروهای خارجی کدامند؟

در حالی که قیمت خودروهای داخلی به صورت افسار گسیخته در حال افزایش است، برخی کمپانی‌های معروف جهان بعضی از مدل‌ خودروهای تولیدی خود را با حداقل قیمت روانه بازار می‌کنند. نام برخی از کمپانی‌ها مثل شورولت هم در لیست تولید کنندگان ارزان ترین خودروها به چشم می‌خورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالی که مردم ایران باید برای تهیه یک خودرو کاملا معمولی هزینه‌های گزاف و زیادی پرداخت کنند و در واقع خودرو اقتصادی در ایران تعریف نشده است، مردم کشورهای دیگر این امکان را دارند تا با پرداخت مبلغی مناسب، اتومبیل ارزان قیمت با امکانات خوب از یک کمپانی صاحب نام بخرند. شاید برای شما سوال مطرح شود که اتومبیل ارزان قیمت در بازار جهانی چه تعریفی دارد؟ خودروی ارزان قیمت یا اقتصادی به اتومبیلی گفته می‌شود که فرد با پرداخت مبلغی متناسب با درآمد خود قابلیت خریداری آن را داشته و محصول خریداری شده هم امکانات و توانایی‌هایی قابل قبولی دارد.

در این گزارش پنج خودرو اقتصادی جهان در سال 2022 به خوانندگان معرفی خواهند شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

شورولت اسپارک، ارزان‌ ترین خودرو بازار 2022

قیمت؛ 14 هزار و 595 دلار

کوچک‌ترین خودرو ساخته شده کمپانی شورولت، اسپارک نام دارد که این خودرو نیروی خود را از یک موتور 1.4 لیتری با 98 اسب بخار دریافت می‌کند. داخل این خودرو نمایشگر 7 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت وجود دارد. همین اتومبیل از تست‌های ایمنی موسسه آی آی اچ اس امتیازهای خوبی را به دست آورده است. آلایندگی موتورهای اسپارک 1 و 1.2 لیتری است که کمتر از حد متوسط محسوب می‌شود.

میتسوبیشی میراژ

قیمت؛ 16 هزار و 125 دلار

میراژ یک پیشرانه 3 سلیندری به حجم هزار و 200 سی سی دارد. مصرف سوخت این خودرو 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش است. میراژ سیستم فرمان برقی دارد و از ترمزهای ای بی اس و ای بی دی بهره می‌برد. همین اتومبیل در تست تصادف یورو انکپ، 4 ستاره ایمنی را دریافت کرده که نسبت به خودروهای مشابه در سطح بالاتری قرار دارد.

نیسان ورسا

قیمت؛ 16 هزار و 205 دلار

نیسان ورسا با گیربکس پنج سرعته به بازار عرضه شده که با پرداخت مبلغ بیشتر امکان خریداری این اتومبیل با گیربکس سی وی تی ایکس ترونیک وجود دارد. همین مدل نیسان از پیشرانه 4 سلیندری 1.6 لیتری با قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتون متری برخوردار است. این اتومبیل ویژگی‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب، نور بالای خودکار و هشدار خروج از خط عرضه را هم دارد.

کیا ریو

قیمت؛ 17 هزار و 275 دلار

خودرو ریو از جمله سدان‌های جمع و جور کره‌ای است که محرکه مورد نیاز خود را از یک پیشرانه 4 سیلندری تنفس طبیعی 1.5 لیتری دریافت می‌کند. میانگین مصرف سوخت کیا ریو حدودا 7 تا 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر ارزیابی شده است.

هیوندای اکسنت

قیمت؛ 17 هزار و 690 دلار

خودرو اکسنت با پیشرانه 1.4 لیتری یکی از خودروهای ارزان در بازار جهانی محسوب می‌شود. البته این خودرو مدل‌های مختلفی داشته اما مدل 1.4 لیتری با پیشرانه 108 اسب بخار این خودرو، با جعبه دنده 6 سرعته یا سی وی تی، عملکرد متفاوتی دارد. میانگین مصرف سوخت این مدل 6 تا 6.5 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

مرتبط با : شورولتکیا موتورزمیتسوبیشینیسانهیوندای
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز