۵ خودرو برتر فرانسوی در سال ۲۰۲۲

لست سکند

فرانسه به عنوان خانه برخی از مشهورترین تولیدکنندگان و مبتکران در دوران اولیه خودرو زبان زد است. همچنین این کشور به عنوان توسعه دهنده خودروهای مدرن با موتور اسپرت دارای تاریخچه غنی است.

به گزارش کاماپرس، در این مطلب به معرفی پنج خودروی برتر و محبوب فرانسوی می پردازیم که توانسته اند علاقه مندان را عاشق خود کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

آلپاین A110

خودروی شماره یک آلپاین A110 است که اغلب به عنوان «پورشه فرانسوی» توصیف می‌شود، از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی توربوشارژ ۱.۸ لیتری و یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک استفاده ‌می‌کند. این خودروی جذاب فرانسوی فقط برای اینکه بتواند سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ برساند نیاز به ۴.۳ ثانیه دارد. نهایت سرعت خودروی آلپاین ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

پژو 508 Sport Engineered

شیر پیر شرکت پژو پس از یک دوره طولانی رکود، بار دیگر با طیف خودروهای هوشمندانه طراحی شده و هندلینگ تیز خود به میدان آمده است. این خودروی جدید هیبریدی دارای 3 موتور و پیشرانه است. موتور اصلی آن، موتور بنزین سوز مجهز به توربوشارژر با حداکثر قدرت 203 اسب بخار است که به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 111 اسب بخار کوپله شده است و محرک چرخ های جلویی است. موتور الکتریکی دیگری نیز در محور عقب کار شده که توانایی تولید 203 اسب بخار را دارد و چرخ های عقب را به حرکت در می آورد. این خودروی هیبریدی 4 چرخ متحرک هیبریدی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 4.3 ثانیه زمان احتیاج دارد که حتی از مرسدس AMG C43 نیز سریع تر ارزیابی می شود.


بوگاتی شیرون پور اسپرت

نقطه آغاز بوگاتی به عنوان اوج لوکس بودن و عملکرد بالا، به دورانی بازمی گردد، که برندهای فرانسوی انتخابی برای خانواده سلطنتی و اتومبیلرانی بودند. جدیدترین محصول بوگاتی نسخه‌‌ای از ابرخودرو شیرون است که وزن کمتر و آیرودینامیک متفاوتی دارد. این محصول جاده‌ای با نام پور اسپرت تمرکز بیشتری بر رانندگی در پیست و مانورهای ناگهانی دارد. شیرون پور اسپرت از پیشرانه هشت ‌لیتری W16 با چهار توربو شارژ و نهایت قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند. دور موتور مجاز این خودرو ۲۰۰ دوربردقیقه بیشتر شده و به ۶۹۰۰ رسیده است. این خودروی سه و نیم میلیون دلاری سرعت 420 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.


سیتروئن گرند سی 4

سیتروئن سی فور گراند پیکاسو، جدیدترین خودروی هفت صندلی سیتروئن است که از همان پلتفرم سایز متوسط آخرین نسل از خودروهای پنج صندلی خودش استفاده کرده است. هرچند سیتروئن اظهار داشته فاصله بین محور جلو و محور عقب این اتومبیل را با ۱۱ سانتی متر افزایش به ۲٫۸۲ متر گسترش داده است، اما طول کلی این اتومبیل تفاوت زیادی با نسل قبلی اش ندارد. این خودرو بسیار امن بوده و سیتروئن از کروز کنترل تطبیقی، دوبین عقب، نمایش دهنده نقاط کور، ترمزهای ایمن و هشدار خروج از خط حرکتی، استفاده کرده است. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.2 لیتری توربو شارژ با قدرت 130 اسب‌بخار قرار دارد که قدرت تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


رنو زوئی

اکنون رنو زویی به عنوان پرفروش ترین خودروی برقی اروپا به نسل دوم خود رسیده است و به نظر می رسد که از همه جنبه ها نسبت به نسخه های قبلی بهتر باشد. رنو زوئی (Renault Zoe) سوپر مینی الکتریکی پنج دری است که به پرفروش‌ ترین وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست اروپا بدل گشته است. این خودرو توانست دو عیب عمده خودروهای برقی یعنی قیمت بالا و برد نه چندان زیاد را برطرف کند. این خودرو به یک باتری جدید 52 کیلو وات ساعتی مجهز شده تا بتواند به راحتی مسافت 389 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند. این قابلیت باعث افزایش 30 درصدی ظرفیت این خودرو نسبت به مدل قبلی شده است و علاوه بر آن باتری جدید از فناوری شارژ سریع (Fast Charging) نیز پشتیبانی می کند.

مرتبط با : پژورنو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز