فروش سهام عدالت را به این 3 دلیل متوقف کنید

در روزی که بورس وضعیت نسبتا امیدوار کننده ای داشت، صف فروش شرکت های موجود در سبد سهام عدالت و سقوط قیمت سهام این شرکت ها رمق بازار را گرفت.

به گزارش کاماپرس، تعداد صاحبان سهام عدالت که به دلیل نیاز مبرم مالی یا دلایل دیگر به رغم نبود خریدار در بورس و واریز قطره چکانی پول فروش سهامشان، همچان بر فروش سهام عدالت خود اصرار دارند، کم نیست و به همین دلیل قیمت دارایی سهام عدالت این افراد طی هفته های اخیر با افت زیادی مواجه شده است.

روز گذشته – شنبه 24 آبان ماه – نیز این موضوع به چشم آمد و سهام شرکت های موجود در سبد سهام عدالت برخلاف جهت مثبت بازار حرکت کردند.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش بورسی خود در این باره نوشت؛ شاید بتوان یک نکته جالب توجه در معاملات روز شنبه را صف فروش نمادهای متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت دانست. آن‌ گونه که اطلاعات منتشر شده در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نشان می‌دهد در روز گذشته عرضه سنگین در سهام این شرکت‌ها سبب شده تا تمامی آنها بدون آنکه تغییری در قیمت‌های پایانی را شاهد باشند، با افت حداکثری قیمت در عرضه سهام مواجه شوند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

آریاک سفر

این امر حکایت از آن دارد که سهام عدالت عرضه شده بدون تقاضا مانده و در حال حاضر بازار علاقه‌ای به سهام این شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی ندارد.

چرا فروش سهام عدالت باید متوقف شود؟

کانال عرضه اولیه نیز با اشاره به همین نکته نوشت؛ یکی از راهکارهای مهم بهبود وضعیت بورس توقف فروش سهام عدالت است و به3 دلیل این کار ضرورت دارد.

1. عرضه های زیاد سهام عدالت و کمبود تقاضا جلوی رشد بازار را گرفته است.

2. عده ای سودجو، سهام را با قیمت پایین از مردم خریده و بعدا” در بازار خرد در قیمت های بالاتر عرضه می کنند و خود این باعث فشار فروش می شود.

3.  با کاهش قیمت سهام شرکت‌ها اولین متضرر خود سهامداران عدالتی هستند که هر روز بر میزان دارایی و ارزش پرتفوی آنها کاسته می شود. با بازگشت بازار و بر اساس برنامه، می توان مجددا” مجوز معاملات سهام های عدالت را داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز