بورس به این 3 دلیل مثبت شد

روز گذشته سرانجام بعد از مدتها شاهد سبز پوش شدن بازار سهام بودیم و بررسی ها بیان گر این نکته است که 3 دلیل نقش پررنگی در مثبت شدن بورس داشته است.

به گزارش کاماپرس، مثبت شدن بورس در روز شنبه 24 آبان ماه می تواند به روندی دنباله دار از بهبود وضعیت بازار سرمایه تبدیل شود چرا که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان بورس حباب خود را تخلیه کرده و قیمت  اغلب سهام ها با اصلاح متوالی شاخص به حد جذاب برای سرمایه گذاری رسیده است.

در این میان توجه به برخی دلایل مثبت شدن بورس می تواند سرمایه گذاران بورسی را در تحلیل شرایط بازار یاری کند. در میان علل بهبود وضعیت بورس 3 دلیل از دیگر عوامل پررنگ تر به نظر می رسد که این 3 دلیل بر اساس گزارش دنیای اقتصاد به شرح زیر است.

1. تثبیت نسبی قیمت دلار در محدوده ۲۷ هزار تومان

فعالان بازار سهام انتظار داشتند با انتخاب بایدن نرخ دلار تا سطوح ۲۰ تا ۲۲ هزار تومانی ریزش کند، اما ثبات فعلی نرخ دلار در محدوده ۲۷هزار تومان سبب شد تا تردیدها در این خصوص کمتر شود و ترس از ریزش بورس به دلیل سقوط دلار کاهش یابد.

راز آسمان پایتخت

2. گران شدن قیمت‌ کامودیتی‌ها در بازار جهانی

طی روزهای گذشته قیمت  کامودیتی ها و کالاهایی نظیر مس افزایش یافت  . قیمت بیلت و میلگرد نیز در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.  به همین علت بود که روز گذشته اغلب نمادهای فعال در گروه‌های فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی صف خرید بودند و تاثیر قابل توجهی بر نماگر اصلی بورس داشتند.

3. منتفی شدن افزایش سود بانکی

روز گذشته یکی از مسئولان بانک مرکزی با  بیان این که نرخ وام‌دهی در بازار بین بانکی بالا است از کاهش آن به حدود ۲۰ درصد سخن گفت. این خبر اگرچه به‌طور مستقیم ارتباط خاصی با بازار سرمایه نداشت اما از آنجا که می‌تواند حکایت از کاهش نرخ سود بانکی داشته باشد در کل خبر خوبی برای بازار سهام است. چرا که ارائه چنین سیگنالی به بازار سهام از سوی تصمیم‌ساز پولی نشان گر آن است که حداقل در میان‌مدت از این جانب تهدید چندانی متوجه بازار سرمایه نیست.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز