پالایش یکم با زیان 18 درصدی روی تابلو بورس نمی‌رود

یک مقام مسئول در سازمان بورس وعده داد صندوق قابل معامله دولتی – پالایش یکم – با تمهیداتی که سیاست گذار می اندیشد، با بازدهی منفی باز نمی شود.

به گزارش کاماپرس، سهامداران و سرمایه گذارانی که واحدهای صندوق پالایشی یکم را پذیره نویسی کرده و در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند این روزها به شدت نگران سرمایه خود هستند چرا که در پی ریزش های پی در پی بورس و افت متوالی قیمت سهام در هفته های اخیر، قیمت سهام موجود در پرتفوی این صندوق نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شده و احتمال زیان سرمایه گذارانی که پالایشی یکم را خریداری کرده اند نیز قوت گرفته است.

محاسباتی که اخیرا توسط یکی از فعالان بازار انجام شده بود نیز نشان می داد پالایشی یکم در هفته گذشته با زیان 18 درصدی – بر اساس قیمت سهام موجود در سبد این صندوق – مواجه است.

بر اساس محاسباتی که علی آریانا – یکی از فعالان بازار سرمایه – انجام داده و به صورت یک جدول در بورس پرس منتشر و در کاماپرس بازنشر شد، بازده خرید این صندوق در تاریخ ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۹ منفی ۱۸/۶۹ درصد است. به عبارت دیگر خریداران پالایش یکم اکنون با ۱۸/۶۹ درصد زیان از خرید این صندوق مواجه شده اند.

خریداران پالایشی یکم در انتظار تدبیر دولت برای جبران زیان

آریاک سفر

اما در تازه ترین تحول عضو هیات مدیره شرکت بورس وعده داد پالایش یکم، منفی به تابلو بورس نمی رود.

سید مهدی سدیدی عضو هیات مدیره شرکت بورس که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که “چرا پالایش یکم بازدهی منفی داشته است؟” گفت: این صندوق در راستای سیاست‌های عرضه باقیمانده سهام دولت در بورس عرضه شده است، اما اکنون به دلیل جو حاکم بر بازار در این مدت در بازدهی منفی قرار گرفته است.

سدیدی با اشاره به برنامه مدیریت این صندوق برای حفظ حقوق خریداران افزود: صندوق پالایش یکم منفی باز نخواهد شد و سیاست‌گذار تدبیری خواهد کرد که این صندوق بازدهی منفی نداشته باشد.

به این ترتیب به نظر می رسد خریداران پالایشی یکم باید در انتظار تدبیر دولت برای جبران زیان خود باشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز