فروش خودروهای وارداتی که ترخیص نشده اند

فروش خودروهای وارداتی ترخیص نشده-کاماپرس

در حالی که تعداد خودروهای خارجی ترخیص‌شده از گمرک به ۵ هزار دستگاه نرسیده است، رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در سامانه یکپارچه بارگذاری شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، وی همچنین از واردات بیش از هشت‌هزار دستگاه خودرو به کشور سخن گفت؛ این در حالی است که گمرک ایران سه‌شنبه این هفته تعداد خودروهای وارد‌شده به کشور را حدود چهارهزار و ۴۰۰ دستگاه اعلام کرد.

بنا بر اظهارات مهدی ضیغمی، جدا از اینکه تا به امروز نزدیک به 2درصد برنامه واردات خودرو محقق شده، سیاستگذار عملا خودروهایی را که هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند را  نیز در سامانه یکپارچه عرضه کرده است. این در حالی است که از جمع ۳۱هزار نفر متقاضی نهایی خودروهای خارجی، بیش از ۳۰هزار نفر هنوز خودرو ثبت نلمی خود را دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

که در مورد خودروهای وارداتی وجود دارد روند نسبتا طولانی شماره‌گذاری آن‌ها است. گفته می‌شود شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی وارداتی حداقل دو هفته و گاهی نیز تا یک ماه طول می‌کشد. بنابراین این موضوع می‌تواند یکی از دلایل کندی تحویل خودروهای ثبت‌نامی به متقاضیان باشد. به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، تاکنون بیش از هشت‌هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده‌ و نیمی از این خودروهای ترخصی نیز پلاک شده‌اند.

به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین، تعداد خودروهای خارجی عرضه‌شده سامانه یکپارچه، از تعداد کل خودروهای وارداتی (چه خودروهای ترخیصی و چه خودروهای روی آب) کمی بیشتر است. بنابراین اگر واردات قطعی خودرو را تعداد ترخیص‌شده از گمرک در نظر بگیریم، به‌نوعی می‌توان گفت حدود نصف خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه، هنوز به طور قطعی وارد کشور نشده‌‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز