فرود دلهره آور هواپیمای غول پیکر مسافربری بوئینگ (ویدیو)

بادها تأثیر مهمی روی عملیاتی که یک هواپیما انجام می دهد دارند و این تأثیر همیشه مثبت نیست. گاهی ممکن است وزش بادهای مخالف زیان هایی برای پرواز هواپیما داشته باشد و آن را از شرایط متعادل خارج کند. بادهای قوی و تکان های شدید می توانند باعث ترس و وحشت مسافران بشوند ولی آیا نگرانی در چینی شرایطی به جاست؟ آیا این شرایط حادثه آفرین و غیرقابل کنترل هستند؟ در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که تأثیر کراس ویند بر فرود یک هواپیمای بوئینگ را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، بر خلاف باور عموم نیروی بالابر هواپیما را موتور تأمین نمی کند و نیروی بالابر به لطف جریان هوا بر روی بال ها تولید می شود. نقش موتور در این میان فقط این است که نیروی پیشران به سمت جلو را تأمین می کند و خلبان ها به منظور افزایش دادن این نیرو ترجیح می دهند در باد تیک آف کنند یا فرود بیایند.

آریاک سفر

با این حال، جریان هوا در آسمان همیشه ثابت نیست و گاهی ممکن است باعث تکان های ناگهانی بشوند. تغییر در سرعت و جهت باد به معنای این است که در یک لحظه نیروی بالابر زیاد و در لحظه ای دیگر کم است. جالب است بدانید بال های هواپیما برای آرام کردن این تکان ها مانند سیستم تعلیق خودرو عمل می کنند تا تکان هایی که به مسافران وارد می شود را ملایم تر کنند. در یک هواپیما، بالاها به گونه ای طراحی شده اند که با خم شدن تأثیری مشابه با سیستم تعلیق خودرو داشته باشند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز