فرمول جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ؛افزایش 158 درصدی شامل چه کسانی می‌شود؟

با فرمول جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، مستمری پرداختی به برخی از این اقشار 135 درصد و برخی دیگر 158 درصد افزایش می یابد.

به گزارش کاماپرس، تماس ها و کامنت های رسیده به کاماپرس نشان می دهد بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود افزایش های صورت گرفته در حقوق آنها از وضعیت دریافتی های خود رضایت ندارند.

در واقع تورم و بی اعتنایی سازمان تامین اجتماعی به ناچیز بودن حقوق بازنشستگان طی سال های متمادی شکاف درآمدها و هزینه های بازنشستگان را به حدی رسانده که حتی دو برابر شدن حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر نیز کفاف هزینه های معیشتی آنها را نمی دهد.

اگر شما هم جزو حداقلی بگیران سازمان تامین اجتماعی هستید بر اساس فرمول جدید حقوق بازنشستگان این سازمان حقوق شما افزایش بیش از 150 درصدی خواهد داشت. البته این افزایش شرایطی از جمله دارا بودن سابقه کار 30 ساله دارد.

شرط 30 سال سابقه کار برای افزایش 158 درصدی حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر

آریاک سفر

این خبر را یک مقام مسئول در سازمان اعلام کرده و تصریح کرده است: بر اساس فرمول جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این عزیزان در صورتی که ۳۰ سال سابقه داشته باشند حقوقشان به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵۸ درصد افزایش یافته است. ناهید حیدری مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: حقوق بازنشستگان مورد بحث در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۴۳ میلیون ریال رسیده است.

حداقلی بگیران با 20 سال سابقه چقدر افزایش حقوق داشته اند؟

به گفته وی این حقوق – حداقل حقوق بازنشستگان با 30 سال سابقه –  از حداقل حقوق کارگران مشغول به کار بیشتر محسوب می شود به این معنی که بر اساس مصوبه مورخ ۲۳/اسفند/۱۳۹۹ شورای عالی کار مجموع حداقل حقوق پرداختی به بیمه‌شدگان با احتساب مزایای مشابه پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده، به مراتب کمتر از مبالغ مذکور –  کمتر از 4 میلیون و 300 هزار تومان –  است.

حیدری این را هم گفته است که با اجرایی شدن فرمول جدید، حداقل میزان پرداختی به یک بازنشسته سازمان تامین اجتماعی که ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی مبلغ حقوق بازنشسته حداقلی بگیر دارای 20 سال سابقه کار با داشتن همسر و دو فرزند امسال به ۳۹ میلیون ریال رسیده است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز