فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 کی نهایی می‌شود؟

رئیس سازمان تامین اجتماعی با شفاف سازی نکات مهمی درباره افزایش حقوق اقشار بازنشسته، اعلام کرد: تا یک هفته آینده و ضمن برگزاری جلساتی با کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان، فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 نهایی می شود.

به گزارش کاماپرس، اخباری که طی روزهای ابتدایی سال جدید پیرامون موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 منتشر شده نوید روزهای بهتری را برای این اقشار می دهد. در بحث حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی دو مورد همواره مورد انتقاد این اقشار قرار داشت ؛ یکی پائین بودن سطح پرداخت ها نسبت به هزینه های جاری زندگی و دومی تبعیض بین حقوق دریافتی این اقشار نسبت به همتایان آنها در سایر صندوق های بازنشستگی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در راس وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قرار است در هر دو موضوع مورد بحث تحولات بزرگی ایجاد شود.

فاصله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان سایر صندوق ها برطرف می شود

مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی نکات مهم در بحث افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1400 را این گونه جمع بندی کرده است: در سالجاری یک برنامه افزایش معمول سنواتی در حقوق بازنشستگان در دستور قرار دارد که این افزایش ذیل ماده ۹۶ قانون کار انجام می‌شود.  دومین برنامه برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان هم متناسب‌سازی است که این افزایش برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود.

آریاک سفر

بنا به اعلام ایلنا وی تصریح کرد: فرمول افزایش حقوق ها با جلساتی که با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی داریم تعیین می شود و قطعا مبلغ خوبی خواهد بود که تا یک هفته آینده می‌توانیم مبلغ دقیق آن را مشخص کنیم.

نکته مهم دیگری که سالاری در مورد آن شفاف سازی کرد این که با این تحولات در حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، فاصله‌ و تبعیض بین حقوق بازنشستگان این سازمان با سایر صندوق‌های بازنشستگی، تقریبا برطرف می‌شود.

شایان ذکر است علی دهقان کیا رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی تهران هم از پرداخت حقوق بازنشستگان با افزایش ۳۹درصدی حداقل‌بگیران و اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی تا ۱۵ روز آینده خبر داده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 کی نهایی می‌شود؟

  1. متذکر گفته:

    هیچ فرمول یا درصد مشخصی را برای متناسب سازی و اینکه این متناسب سازی نسبت به چه سالی(سال 99 یا 98 یا 1400) انجام حواهد گرفت مشخص نکرده اند و اینکه افزایش حقوق سنواتی براساس متناسب سازی خواهد بود و یا سال 99 باز هم مشخص نیست! و اینکه 75% اختلاف حقوق زمان بازنشستگی با سال 99 نسبت به حداقل حقوق به کدام حقوق سال 99 یا سال 1400 برای متناسب سازی اضافه می گردد مشخص نیست!

  2. متذکر گفته:

    در حکم و فیش صادره فروردین 1400 بازنشستگان تأمین اجتماعی حتی متناسب سازی مرداد سال 99 حذف شده و افزایش حقوق 26 درصدی باضافه مبلغ ثابت 2،483،550ريال فقط نسبت به حقوق سال 99 منهای متناسب سازی مرداد 99 صورت گرفته و هیچ متناسب سازیی هم امسال انجام نشده است و تمام ادعاهای مسئولان تأمین اجتماعی دروغ بوده است! طبق ادعاهای مسئولان تأمین اجتماعی قرار بوده متناسب سازی سال 1400 به متناسب سازی سال 99 اضافه شود و باید افزایش سنواتی سال 1400 بر کل متناسب سازی اعمال می شده ولی حتی متناسب سازی سال 99 از افزایش سنواتی 1400 حذف شده است و در آن لحاظ نشده است!
    افزایش حقوق امسال باید متناسب سازی پارسال و امسال را در بر می گرفت ولی نه تنها برای امسال هیچ متناسب سازیی انجام نشده بلکه متناسب سازی پارسال را هم از احتساب در افزایش حقوق حذف کرده اند! و حتی در فیش حقوقی فروردین 1400 از مبلغ متناسب سازی مرداد99 مبلغی را کم کرده اند!
    حتی حق سنوات در فیش حقوقی امسال نسبت به سال قبل هیچ افزایش نداشته است! درحالیکه سالیانه باید افزایش یابد.
    تأمین اجتماعی باید فرمول و درصد متناسب سازی امسال را در اختیار عموم قرار دهد و از آنجائیکه متناسب سازی جزو حقوق محسوب می شود باید افزایش سنواتی بر کل متناسب سازی هم اعمال گردد.

  3. رسول گفته:

    رندانه حرف میزنید مقایسه با چند سال پیش میکنند که افزایش زیاد به چشم بیاید
    من که یکماهه هی میخونم و میخونم والاه تا حالا نفهمیدم حضرات چه فرمایش میکنند
    صاف و پوست کنده بگین افزایش فلک زده ها چند در صد ایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز