فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان به زیان آنها است؟

لست سکند

سال 1400 برای بازنشستگان ، سالی متفاوت است که در آن ضمن محقق شدن بخشی از مطالبات این اقشار از جمله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، تداوم روند عادلانه شدن حقوق و مزایای آنها باید با لحاظ کردن نکاتی مهم ادامه یابد.

به گزارش کاماپرس، اقشار بازنشسته و مستمری بگیر خصوصا بازنشستگان تامین اجتماعی تحقق برخی خواسته های خود را مدیون روشن بینی و صبوری خود هستند. این روشن بینی و صبر خود را در پیگیری صحیح و مستمر مطالبات و استفاده اصولی ازابزار رسانه در ابراز انتقادات و برگزاری تجمعات دور از هر گونه تنش خود را نشان داد.

نهایتا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در روزهای پایانی سال 99 با پرداخت علی الحساب 1/2 میلیون تومانی آغاز شد و این روند در سال 1400 نیز بنا به اظهار رئیس سازمان تامین اجتماعی با ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه خواهد یافت.

عادلانه شدن حقوق و فاصله گرفتن از خط  فقر؛ مطالبه اصلی بازنشستگان

اکنون خواسته های بازنشستگان و خصوصا بازنشستگان تامین اجتماعی شکل متفاوتی به خود گرفته و آنها خواستار عادلانه شدن حقوق خود و فاصله گرفتن از خط فقر هستند. مسئولان سازمان تامین اجتماعی وعده افزایش 39 درصدی حقوق را در سال 1400 به بازنشستگان این سازمان داده اند اما به باور اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش۳۹ درصدی ، به هیچ وجه برآورده کننده خواسته اصلی آنها یعنی عادلانه شدن حقوق و فاصله گرفتن از خط فقر نیست.

راز آسمان پایتخت

دست اندازی دولت به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی

استدلال بازنشستگان در بر حق بودن خواست و مطالبه خود این است که دولت سال ها از صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی برداشت کرده و این بدهی را به صورت درست و اصولی پرداخت نکرده است. به باور آنها اگر دست اندازی دولت به داشته های صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی نبود این سازمان با سرمایه گذاری هایی که انجام می داد، بنیه مالی قوی تری داشت و در افزایش حقوق اقشار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش خود، دست بازتری داشت.

اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان را بخوانید:

هشدار در مورد تعریف نکردن اعتبار جداگانه برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

ضمنا بازنشستگان خواستار تبدیل شدن فرآیند افزایش حقوق به یک روند اصولی است که در آن مبلغ افزایش یافته به پایه حقوق آنها اضافه شود و از افزایش حقوق از محل بدهی دولت به سازمان پرداخت نشود.

اکبر شوکت یکی از اعضای هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی ،در این باره اظهار کرده است:  هر چه  حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه شود، به نفع بازنشستگان و جامعه کارگری است . این افزایش باید بر روی پایه حقوق بازنشستگان و کارگران می‌آمد تا برای پرداخت ماهانه حقوق‌ها، سازمان با مشکل مواجه نشود.

بنا به اعلام مهر، این عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت باید برای افزایش حقوق‌ها اعتبار جداگانه‌ای در نظر می‌گرفت، گفت: در صندوق‌های لشگری و کشوری اعتبار جداگانه برای افزایش‌ها و همچنین متناسب سازی در نظر گرفته می‌شود اما برای تأمین اجتماعی، این اعتبار از بدهی‌های دولت به سازمان پرداخت می‌شود.

وی این اقدام دولت را به این ضرب المثل تشبیه کرد که کت تنمان را بفروشیم تا شکم‌مان را سیر کنیم و افزود: اگر از دارایی خودمان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هزینه کنیم، قطعا طی چند سال آینده چیزی برایمان نمی‌ماند و تمامی دارایی خود را از دست خواهیم داد.

افزایش بدهی دولت به تامین اجتماعی در دولت روحانی

شوکت دولت را بابت انداختن بار مالی همسان‌سازی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی مورد انتقاد قرار داد و گفت: با این روند، احتمال ورشکستگی و بحران در سازمان طی سال های بعد وجود دارد. شایان ذکر است به گفته این عضو سازمان تامین اجتماعی در ابتدای دولت روحانی بدهی دولت به تأمین اجتماعی ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که اکنون به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز و اخبار مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان به زیان آنها است؟

  1. بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.کارهای سخت وزیان آور.بیمه اجباری گفته:

    باسلام ودرودبردولت عزیزم.لطفابدهی خودتان‌رابه تامین اجتماعی پرداخت کنیدوماکارگران روازشرمندگی جلوی خانوادهامون وگرانی نجات بدید.دولت مردان عزیزومحترم چراهمش ماکارگران بازنشسته تامین اجتماعی بایدزجربدهی شماروبایدبکشیم.لطفابدهی خودتون(دولت محترم)پرداخت کنید.بدهی شمادراین سالهای آخرموجبات تعبیض ودرمعشیت ماکارگران تاثیرگذاشته خواهشن دست ازمنابع سازمان تامین اجتماعی بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز