فرصت خرید خودرو در اولین روزهای سال جدید را از دست ندهید

لست سکند

بازار خودرو در آستانه نوروز 1401 راکد مانده و به نظر کارشناسان، با هشت دستور اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، کاهش قیمت در این بخش رخ دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به کاهش قیمت دلار و سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، قیمت برخی خودروها کاهش پیدا کرده و سرمایه گذاران هم تمایلی برای حضور در این بازار ندارند. چون هنوز حدس و گمان‌های زیادی درباره برجام مطرح است و امکان ضرر سرمایه گذاران و سوختن سرمایه آن‌ها وجود دارد. بنابراین بازار خودرو راکد به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

در جدول زیر قیمت روز برخی از خودروهای پرمتقاضی بازار، بر حسب میلیون تومان، آورده شده است؛

راز آسمان پایتخت

چه عواملی باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی خواهد شد؟

کارشناسان حوزه خودرو معتقدند با دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش عرضه خودرو و همچنین واکنش خودروسازان بزرگ کشور به این موضوع، احتمالا در فصل بهار شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی باشیم. ضمن اینکه مجلس به طرح واردات خودروهای خارجی سال 2022 هم واکنش مثبت نشان داده و به نظر با ورود این نوع اتومبیل‌ها، شرایط متفاوتی برای بازار داخلی رقم خواهد خورد.

هر چند برخی هنوز بر این عقیده هستند که هنوز مسئله برجام و توافق تعیین تکلیف نشده و تا زمانی که این موضوع قطعیت پیدا نکند، نمی‌توان درباره واردات مطلوب خودرو و مسائل این چنینی نظر داد یا پیش بینی‌ها را بر اساس این موضوع استوار کرد.

در حال حاضر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در تهران برای حل برخی از مشکلات هسته‌ای کشور حضور پیدا کرده است و به نظر برخی از کارشناسان سیاسی حضور گروسی می‌تواند عاملی برای پایان مذاکرات برجام و روشن شدن تکلیف آن و در نتیجه پایان تحریم‌ها باشد.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز