غرش شنیدنی جنگنده های اف 16 هنگام تیک آف (ویدیو)

جنگنده اف 16 که فایتینگ فالکون نیز نامیده می شود، یک جنگنده چند منظوره و مافوق صوت است که نخستین پرواز آن در سال 1974 انجام گرفته است. این جنگنده در مقایسه با جنگنده های دیگر اقتصادی تر است و حدود 15 درصد از کل هواپیماهای جنگی جهان را فایتینگ فالکون ها تشکیل می دهند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که تیک آف دو فروند اف 16 و غرش شنیدنی آن ها را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جنگنده اف 16 از یک موتور بهره می برد و حداکثر سرعت آن به 1500 مایل بر ساعت (2 ماخ) می رسد. این جنگنده بیش از 500 مایل ( 860 کیلومتر) برد دارد و در جنگ های هوایی نقش مهمی ایفا می کند. اف 16 می تواند در هر شرایط آب و هوایی اهدافش را شناسایی و هواپیماهایی که برای مخفی ماندن از دید رادار در ارتفاع پایین پرواز می کنند را تشخیص بدهد. فایتینگ فالکون با برتری هوایی جنگ افزارهایش را تا 500 مایلی حمل می کند، از خودش در برابر هواپیماهای دشمن دفاع می کند و پس از انجام مأموریت، به پایگاهش برمی گردد.

اف 16 با استفاده از علوم پیشرفته هوافضا طراحی شده و سیستم هایی از جنگنده های اف 15 و اف 111 که پیشتر امتحان خودشان را پس داده بودند، در این جنگنده نیز به کار گرفته شده اند. اندازه کوچک و وزن کم این جنگنده باعث شده است هزینه خرید و تعمیر و نگهداری آن پایین باشد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “غرش شنیدنی جنگنده های اف 16 هنگام تیک آف (ویدیو)

  1. شیرزاد گفته:

    آقای مطلع از آف 22.سوخو چیزی نیست.پس معلومه اطلاعاتت صرفا از روی تعصب بوده و …سوخو 30یک جنگنده ی تمام عیار .چالاک و بسیار چابک در درگیری های هوایی.و با سیستم راداری بسیار قوی و موشک های هوا به سطح هوا به زمین و موشک های شکار هواپیمای آن بسیار دقیق و با برد بلند تمام جنگنده های هم رده ی خود را نابود میکند و بالاتر از آن سوخو 35که با سطح ارتفاع بیشتر و مهلکتر و البته سوخو 57 که آف 22را داخل جیب کوچکش میگذارد .نگاه نکن که قیمت آف 22مبلغ 250میلیون دلار و سوخو 57حدود 120 میلیون دلار است .آمریکا تو ریخت و پاش لنگه نداره و فقط کلاه خلبان آف 22یک کلاه بینظیر می‌باشد و قیمت فقط کلاه خلبان آف 22معادل یک جنگنده ی نسل سوم یا چهارم می‌باشد.اگر بخواهی میتونم برات اختلاف نسل‌های مختلف جنگنده ها رو هم برات بگم.فقط اگر صرفا فیلم مانور آف 22را دیدی پیشنهاد میکنم فیلم پروازی جنگنده سوخو 57و مشخصات دقیق سوخو 57را پیگیری کنی .چیزی کمتر از آف 22ندارد و البته …

    • فرید حیدرنیا گفته:

      دقیقا ، سوخو 57 یک غول بی شاخ و دم است ، اگر مقایسه انجام بشه در تمام موارد ، سرعت ، مانور پذیری ، وزن ، مهمات و …. سوخو 57 یک ابر جنگنده است .

  2. رضا گفته:

    بهترین ماشین دنیاروبدن به کسی که مهارت رانندگی خوبی نداشته باشه فلسفه رانندگی رومیبره زیرسوال دقت کنین عرض کردم مهارت رانندگی وگرنه رانندگی روکه الان بچه هاهم بلدهستن.توجنگ ایران وعراق بهترین خلبانان ایران بااف4واف5تواسمان ایران وعراق چه کارهاکه نکردن ولی خداییش اف14هنوزکه هنوزه سری توسرهاداره.توماشین سنگین دارهاهمه میدونن که خیلی ماشینهای بروزواردجاده های دنیاشده.ولی این که میخوام عرض کنم الان که الانه روی زبونهامیچرخه که بعدازاین همه سال اف هاچ ماشین سنگین به کله گندگیش نمیرسه توجاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز