عیدی امسال کارگران چقدر است؟

لست سکند

کارگران دارای یک سال سابقه کاری که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند، امسال حداقل 5 میلیون و 310 هزار و 990 تومان عیدی خواهند گرفت. آن دسته از کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی که کمتر از یکسال سابقه کار دارند، عیدی پایان سال را دریافت خواهند کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عیدی سال نو کارگران با میزان دریافتی کارکنان دستگاه‌ها و ارگان‌های گوناگون متفاوت است و بستگی به میزان حقوق پایه آن‌ها دارد. طبق روال هر سال، عیدی و پاداش کارگران همراه با حقوق بهمن ماه توسط کارفرمایان واریز می‌شود اما برخی ارگان‌ها هم آن را با حقوق اسفند ماه پرداخت می‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حداکثر میزان عیدی کارگران تحت پوشش بیمه اجتماعی با یک سال کارکرد 7 میلیون و 966 هزار و 485 تومان اعلام شده است. عیدی و پاداش پایان سال به افرادی پرداخت می‌شود که مطابق قانون کار به عنوان کارگر شناخته شوند.

طبق اطلاعات موجود درباره پرداخت عیدی و پاداش آخر سال، کارگرانی که سابقه کار یک ساله دارند معادل دو ماه حقوق پایه خود عیدی خواهند گرفت. آن گروه از کارگرانی هم که سابقه کارشان به کمتر از 11 ماه می‌رسد، معادل دو برابر حقوق پایه درج شده در فیش حقوقی، تقسیم بر 12، ضرب در تعداد ماه کارکرد، عیدی دریافت خواهند کرد.

مفهوم کارگر در قانون کار ایران

کارگر مطابق ماده دوم قانون کار، کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند. قانون کار که در ایران و اکثر کشورهای دنیا وجود دارد به منظور دفاع از حقوق حداقلی کارگران و حمایت از آن‌ها شکل گرفته است. قانون کار ایران به منظور حمایت از کارگران در سال 1368 از سوی مجلس تصویب و به کار گرفته شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز